witte strepen in PDF

Ik heb in Ragtime een ontwrrp gemaakt voor een spelbord. Een groot gedeelte hiervan bestaat uit vakjes met foto's. Sommige gemaakt met mijn digitale camera en sommige komen van internet. Nu heb ik het bestand geprint als PDF, om ergens anders te kunnen afdrukken.

Als ik dit bestand open, dan staan er allemaal witte strepen in. Om te controleren of dit echt waar is, heb ik het PDF-je geprint en ook in Photoshop Elements ingeladen. In bijde gevallen zijn bijna alle strepen weg, maar bij drie afbeeldingen blijven ze staan. Als ik de plaatjes echter los importeer in Photoshop, dan heb ik geen strepen.

Ik heb al geprobeerd ze opnieuw te inporteren in Ragtime en ik heb ze al eens geconvereerd naar bmp (i.p.v. jpeg) en dan weer geimporteerd. Bijden bieden geen oplossing.

Weet iemand hoe deze strepen ontstaan en/of wat ik er aan kan doen?

groet en alvast dank,

Mr Mojo

Ps. Ik heb de PDF’s gemaakt met de standaard functie in OSX 10.3.9

witte strepen komen vaker voor, maar alleen op het beeldscherm en zijn daardoor eigenlijk geen probleem. dat ze ook geprint worden heb ik eigenlijk nooit eerder gehoord. misschien omdat je ze vanuit PS elemants print ???? probeer ze eens te printen vanuit een programma wasrvan je zeker weet dat het correct met PDF omgaat. bijvoorbeeld voorvertoning of Acrobat reader

Dank voor je reactie. Voor de duidelijkheid, ik heb de PDF geprint vanuit Acrobad Reader. Ik had de PDF geimporteerd in Photoshop Elements als extra check.

Mr Mojo

en als je vanuit Acobat reader print, klik dan eens op "advanced" en vink "print as image" aan print ie dan nog met strepen?

die strepen krijg je soms als je een pdf opslaat met layers

probeer zonder layers op te slaan