Wizkid gezocht in Leiden of Den Haag (Help!/spoed!)

Hallo wizkid. Ik heb een prachtige 2e-hands ibook g4 gekocht met aankoopbewijzen en al. Maar nu krijg ik hem niet meer geï¨nstalleerd. Hij loopt steeds vast tijdens de installatie of zegt dat er installatiefouten zijn opgetreden. Wie helpt mij met een volledige installatie. Het heeft spoed want vrijdag vlieg ik voor 7 weken naar het buitenland.

Wat voor soort installatiefouten zijn het? Heeft de vorige eigenaar bijv heel de hd geformateerd of alleen zijn documenten en programma's verwijderd?

Als je wat meer informatie geef dan zal er best iemand zijn die het ook wel eens heeft meegemaakt!

tot lezens

Hoi yannomanno;

weet je zeker dat je de juiste cd hebt? Het beste is een cd speciaal voor jouw laptop of anders een generieke cd maar een cd voor bijvoorbeeld een andere mac kan problemen opleveren, net zoals een kopietje trouwens…

Ik zou eens proberen op te starten vanaf cd (‘c’ indrukken tijdens opstarten maar dat wist je waarschijnlijk al… ; :wink: misschien werkt dat. Als dat lukt kun je eens met de disk utility de hd opnieuw initialiseren (je bent dan ALLES kwijt) en dan vanaf cd het os installeren.

Groetjes en succes!

Jos

hallo,

ik heb hier een 10.3 cd liggen misschien je die gebruiken.

m v g

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties en het goede karma. Ik probeerde het vandaag nog 1 keer. En toen lukte het ineens.

Macosx.nl heeft een goed karma... da's mooi om te horen. Welkom op dit forum. Kom je nog eens terug als alles het weer doet?

Lieve trotse Els, Natuurlijk. Ik kijk regelmatig, maar ben behoorlijk passief. Ik ben al addicted sinds systeem 6 op een ED met een externe harde schijf van 10 MB.

Ik had ook gezeik met de installatie van 10.3. Waarschijnlijk heeft het aan een vuile CD gelegen, want na poetsen gin ie als een speer.