Heb deze router aangeschaft omdat ik kabelinternet van ziggo heb. Maar airport ziet hem niet en weet niet wat ik fout doe. Software is er niet voor de mac. Wie kan mij helpen of gaat deze router gewoon niet met een apple powerbook.
Ja hoor, die router gaat prima werken. Ook met een Mac.
In de manual wordt eea uitgelegd vanaf pagina 12:
[quote:adca927858] [b:adca927858]Logging In [/b:adca927858]
To configure the device, open a web browser.
Type http://192.168.0.1/ in the address bar and press [Enter].
After connecting to the IP address, the web-browser will display the login page.
Fill in the username and password. The default credentials are shown below:
Username: [b:adca927858] admin [/b:adca927858]
Password: [b:adca927858]admin[/b:adca927858]
Click on the Wizard button to begin the process. [/quote:adca927858]
Let er verder op dat je je Ziggo modem (eenmalig) moet resetten (uitzetten en weer aanzetten) nadat je de router hebt aangesloten. Dit is omdat het MAC address van het aangesloten apparaat geassocieerd wordt met je Ziggo verbinding.
het vreemde is dat mijn ps3 boven hem wel draadloos ziet maar mijn powerbook met airport kan hem niet vinden.
[url=http://www.everymac.com/systems/apple/powerbook_g4/index-powerbook-g4.html]Welke powerbook[/url] heb je precies? Je zult in ieder geval wel geen N hebben op je PowerBook. Maar heb je wel G of B?
Hoe heb je de mode ingesteld? (p.27)
[quote:11f9c24604] [b:11f9c24604]802.11 Mode:[/b:11f9c24604] Select the IEEE 802.11 mode from the drop-down list. For example, if you are sure that the wireless network will be using only IEEE 802.11g clients, then it is recommended to select 802.11g only instead of 2.4 GHz B+G, which will reduce the performance of the wireless network. You may also select Mixed 802.11n, 802.11g and 802.11b. If all of the wireless devices you want to connect with this router can connect in the same transmission mode, you can improve performance slightly by choosing the appropriate “Only” mode. If you have some devices that use a different transmission mode, choose the appropriate “Mixed” mode. [/quote:11f9c24604]
Heb de g4 1,25 15 inch. Het vreemde is dat als ik vanaf mijn motorola modem een utp kabel in mijn powerbook stop dan werkt het. Stop ik vanaf het modem de utp kabel in de router en dan een utp kabel in mijn powerbook dan werkt hij weer niet en heeft hij een vast ip adres en daardoor geen verbinding met het internet kan maken. Ben echt een leek wat betreft netwerken maar kom nu dus ook niet op de pagina van de router om wat dingen te veranderen omdat hij de router simpelweg niet ziet.
Misschien kan je die pagina via de PS3 proberen te bereiken. Moet werken lijkt me.
[quote:79a826b977="tasso"]Heb de g4 1,25 15 inch. [/quote:79a826b977] Ok. Dus je [url=http://www.everymac.com/systems/apple/powerbook_g4/stats/powerbook_g4_1.25_15.html]PowerBook[/url] heeft standaard 802.11b en 802.11g aan boord.
[quote:79a826b977=“tasso”]Het vreemde is dat als ik vanaf mijn motorola modem een utp kabel in mijn powerbook stop dan werkt het.
Stop ik vanaf het modem de utp kabel in de router en dan een utp kabel in mijn powerbook dan werkt hij weer niet en heeft hij een vast ip adres en daardoor geen verbinding met het internet kan maken.[/quote:79a826b977]
Heb je je motorola modem een keer uitgezet en weer aangezet nadat je hebt omgeplugd (ipv je powerbook de router hebt verbonden met je modem)?
Ja dat heb ik al gedaan. Geef het op heb er echt geen verstand van, dan maar een draadje trekken vanaf het modem mijn powerbook. Mijn ps3 ziet hem gewoon boven met een zwak signaal maar dat maakt niet uit. Dus er staat iets niet goed in mijn powerbook maar kan er echt niet achter komen wat, gek wordt je ervan.
Ik neem aan dat je AirPort wel áán hebt staan (in je PowerBook).
Je zou nog eens met een programma als iStumbler kunnen kijken of je PowerBook überhaupt draadloze netwerken ziet.
[quote:a474bfff85="tasso"]Ja dat heb ik al gedaan. Geef het op heb er echt geen verstand van, dan maar een draadje trekken vanaf het modem mijn powerbook. Mijn ps3 ziet hem gewoon boven met een zwak signaal maar dat maakt niet uit. Dus er staat iets niet goed in mijn powerbook maar kan er echt niet achter komen wat, gek wordt je ervan.[/quote:a474bfff85]
Ik bedoelde dat je in het configuratiescherm kan komen via de PS3, dus even wat aan de instellingen prutsen.
Ja de draadloze verbinding is nu niet zo best en kom er draadloos ook niet in met mijn ps3. Maar hang ik mijn speedtouch weer terug want heb mijn oude adsl verbindng nog van kpn dan ziet mijn powerbook hem gelijk zonder iets in te hoeven stellen. Ziggo gaat bij mij de deur weer uit wat een ellende is dat zeg, heb mijn ps3 rechtstreeks aangesloten op het modem en wordt er nu om de 5 min afgegooid en hetzelfde geldt voor de 360.
Kan je mijn powerbook ook upgraden naar n. Deze routerondersteunt ook de oude standaards maar vraag het maar even. Ook kom ik er niet echt uit hoe je dit veranderd want heb geen idee waar hij nu op staat en uit die handleiding kom ik ook niet echt
Met een G kaart zoals in jouw PowerBook zit moet het ook gewoon werken. De sectie op p.27 in [url=http://www.sitecom.com/manuals_result.php?groupid=5&productid=680]de manual[/url], waar de ingestelde mode wordt besproken; kun je eens kijken hoe daar de [b:39a0a1f46b]802.11 mode[/b:39a0a1f46b] staat ingesteld?
Heb hem eindelijk werkende gekregen door de geweldige helpdesk van sitecom. Want echt op elke vraag had ik binnen 5 min antwoord. Het verveldende is alleen dat als je dus ziggo hebt en het nieuwe motorola modem krijgt, je dus nooit online gaat komen ivm een fout in de router. Kijk ik heb een ps3 waar ook een browser inzit en ik mijn router met een utp kabel rechtstreeks heb aangesloten. Zo kon ik in het menu komen en een firmware downloaden die de problemen met deze modem oplost. Maar als je dus geen ps3 hebt hoe ga je het dan doen. Het lag dus aan een firmware en loopt nu als een zonnetje en de gaming router is echt geweldig.