*.wmv op apple tv2?

Beste mensen,

Is er een mogelijkheid om films met extensie *.wmv via de apple tv2 te bekijken of kan ik er maar beter een windows media player kopen omdat dit eenvoudiger is?

Dat zal zo niet gaan. Maar het is erg eenvoudig om de films om te zetten met 'Handbrake', een gratis programma dat z'n werk prima doet. Er zijn natuurlijk ook betaalde apps zoals iVI 3.0 . Succes.

heb ik gedaan en kan het nu omzetten naar mp4. Volgens mij is dat in mijn thuisbios (scherm van circa 2m bij 1,20 m niet echt een hele goede kwaliteit. Vraag is naar welk format ik het beste kan converteren (en kan dat dan via handbrake)?

Kijk met bijvoorbeeld MediaInfo wat de kwaliteit van de WMV is. Vaak zijn dat 240p filmpjes voor het web, en dat is de moeite van het bekijken op een tv (en dus ook voor het converteren voor bv een ATV3) niet waard.

Een ATV2 is te jailbreaken en van aTV Flash te voorzien. Dan kun je alles kijken zonder te converteren. Voor meer info: [url=http://firecore.com/]FireCore[/url].

De kwaliteit van de wmv is goed. Bestanden zijn paar gigabyte en Ik keek eerst via een windowsmediaplayer en weet dus dat het goed is. Ik begrijp dat jailbreaken dus de enige optie is?

Het jailbreaken van je ATV2 is niet eng! Doe dat eerst eens, Seas0nPass, het programma om dat te doen, is gratis te downloaden via FireCore. Je behoudt je ATV functionaliteit zoals AirPlay Mirroring.

Daarna kun je aTV Flash kopen ($30, is elke cent waard, ook weer via FireCore), en deze verandert je mooie Apple speeltje in een universele mediaspeler.

Het alternatief is een mediaspeler van een concurrent. De meeste goedkope mediaspelers zijn troep (AC Ryan, Popcorn Hour), alleen Mede8er maakt goede spelers in het onderste segment.

Jailbreaken is nieuw voor me. Wat zijn eventuele risico's en zijn er zaken ie ik er definitie kwijtraak?

Je raakt niks kwijt. Er staat niks op een ATV opgeslagen.

Je hebt een micro USB kabel nodig, die bv met sommige Android en andere smart phones wordt meegeleverd. En je hebt [url=http://support.firecore.com/entries/387605-jailbreaking-101-seas0npass]deze[/url] info nodig.

Thanx, duidelijke omschrijving en moet lukken zo. Hoe werkt het straks als ik wmv films wil kijken. Moet ik bijv nog software installeren, moet ik films opstarten vanaf Apple tv of de computer ( de films staan trouwens op een harde schijf gekoppeld aan mijn computer).

De films moeten op een schijf staan die via het netwerk bereikbaar is. Dat kan een USB disk aan je router (Apple Airport Extreme, Linksys E4200, of een ander model dat dat ondersteunt) zijn, of een NAS, of een Mac of PC.

Converteren is niet nodig.

Na de jailbreak kun je aTV Flash kopen, dit installeert automatisch een maintenance app en een mediaspeler app op je ATV2, je kunt vanaf dat moment alles afspelen: avi, mkv, m4v, wmv, flv, VIDEO_TS folder, iso (DVD image), ...