.WMV stream bewaren op een Mac...?

Weet iemand of ik een .wmv stream als een .wmv bestand kan opslaan of bewaren op mijn mac, zodat ik het ook offline kan bekijken?..... :cry:

Zo ja, hoe kan ik dit doen…

Een stream is nooit op te slaan...

Maakt dan niet uit of het wmv, mov of wat dan ook is.

[quote:520eed2b62="unSOUND"]Een stream is nooit op te slaan...

Maakt dan niet uit of het wmv, mov of wat dan ook is.[/quote:520eed2b62]

dus, mijn plan gaat niet door… :cry: :cry: :cry:

Je kan het eens proberen met [url=http://www.ambrosiasw.com/utilities/]Snapz Pro[/url]...

Als je Windows Media Player gebruikt, wordt de stream als een verborgen bestand gecacht in HD:private/tmp/501/TemporaryItems (of ergens in die buurt). Zoek even op verborgen bestanden naar TemporaryItems, dan zou je daar een .tmp bestand moeten kunnen vinden. Als je dat kopieert en van naam wijzigt (naar .wmv) zou je je stream moeten hebben.

Bij mij is het zo wel eens gelukt, ik durf alleen niet te zeggen of het altijd voor alle streams werkt. (Misschien moet je trouwens ook nog ergens aanvinken dat Media Player de stream moet cachen, maar dat weet ik niet.)

Beetje vaag allemaal realiseer ik me, maar hopelijk heb je er wat aan.

/Edit: met VLC player moet het ook kunnen, daar zitten wat mogelijkheid bij Output options om een stream te ‘dumpen’. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar wel eens iets over gelezen.

Kijk [url=http://www.macosxhints.com/article.php?story=20031129022205548]hier[/url] eens Ik heb het niet getest, maar het lijkt me interessant.

bedankt voor jullie adviezen...

[quote:bc40777a38="unSOUND"]Een stream is nooit op te slaan...[/quote:bc40777a38]

Da’s natuurlijk onzin.

Download ASFRecorderX en probeer uit je .wmv stream de .asf of mms:// link te zoeken (tip: open een .wmv bestand met TextEdit) of speel de stream even af in de Windows Media Player en ‘Get info’ via Appel-i… type vervolgens de url bij ‘location’ over in het venster van ASFRecorderX.

Echt een fluitje van een cent.

Gisteren nog een stream van een prachtig concert van Low zitten downloaden (340 MB) via fabchannel.com

ben benieuwd hoe je dat doet op fabchannel.com. ze hebben de directe link naar de stream namelijk afgeschermd dmv een php-script.

Inline wmv-streams werken niet bij mij... ik krijg een foutmelding dat Safari de gewenste Internet plug-in niet 'support' en dan: The application "Windows Media Player" may be able to display this content. Would you like to try?

Ik klik OK en de Windows Media Player start met het vertonen van de stream. Apple-i geeft de locatie prijs… en die voer ik in bij ASFRecorderX.

Elk nadeel heb zijn voordeel dus.

[quote:91fc1eb8f6="ee"]Inline wmv-streams werken niet bij mij... ik krijg een foutmelding dat Safari de gewenste Internet plug-in niet 'support' en dan: The application "Windows Media Player" may be able to display this content. Would you like to try?

Ik klik OK en de Windows Media Player start met het vertonen van de stream. Apple-i geeft de locatie prijs… en die voer ik in bij ASFRecorderX.

Elk nadeel heb zijn voordeel dus.[/quote:91fc1eb8f6]

He, bedankt ee.
Heb je ook zo een programmatje voor .ram bestanden… (Realplayer)

Voor RealAudio/Video en QuickTime bestaat zo'n hulpje volgens mij niet.

De meeste streams bekijk/beluister ik overigens gewoon als stream… maar er zijn uitzonderingen… zoals Low.

:lol:

het is mms:// en niet mmst:// - voer de juiste url in bij mmsclient... en het downloadproces wordt zichtbaar in het Log-veld.

ASFRecorderX is klaar zodra er geen regels in de log bij komen - je hebt dus geen idee hoe lang het gaat duren - wellicht gewoon de lengte van de stream - vaak staat er dan nog een 'thank you for using… bla bla…" regel ter afsluiting. Het .wmv bestand is te vinden op je harde schijf (root - dus waar ook je map ‘Applications’ en ‘Users’ staat.

:lol:

Ik krijg dezelfde foutmelding:

Parsing URL: ‘mms://streams2.omroep.nl/tv/nos/journaal/bb.laatste.asf’
Resolving host: ‘streams2.omroep.nl’
connecting to: streams2.omroep.nl
connect() failed: 61

Ik vraag me af wat ik verkeerd hebt gedaan?
Wil graag een stukje van het journaal opnemen…

oh, en als ik Tool mmsclient doe ipv asfrecorder dan krijg ik deze foutmelding:

read error:: Connection reset by peer

wellicht dat de omroep.nl er geen zin in heeft... tot nu toe werkt het bij mij goed als het start met 'mms' en eindigd met '.wmv'

Misschien is .asf hier de boosdoener.

jammer :cry:

Thanks ee! Het werkte perfect. Nu kan ik op het vliegtuig naar geweldige concerten kijken en luisteren.