WOL/Sluimerstand - remote je mac activeren

Weet iemand of je mac remote uit z'n sluimerstand te halen is. Je kan wel wat vinden in 10.2 over schakel sluimerstand uit voor netwerkbeheertoegang, moet dit dan met een specifiek mac prog of is een WOL voldoende.  ???

[quote:post_uid0="zoemzoem"]Weet iemand of je mac remote uit z'n sluimerstand te halen is. Je kan wel wat vinden in 10.2 over schakel sluimerstand uit voor netwerkbeheertoegang, moet dit dan met een specifiek mac prog of is een WOL voldoende. ???[/quote:post_uid0] Waarschijnlijk niet met specifieke Mac-software, maar wat betekent WOL?

WOL staat voor wake on lan. Maar ik weet niet hoe het moet  :(

J-W

Bedoelen jullie:in systempreferences by energiebeheer /options:wake for administrator network process?

Dat soort wake-uppen ken ik. Maar mijn iMac valt dan helemaal niet meer in slaap. Bij mij was dat geen oplossing.

Apple Remote Desktop kan dat, maar het kost geloof ik wel wat centen.

[quote:post_uid0="Torz"]Bedoelen jullie:in systempreferences by energiebeheer /options:wake for administrator network process?[/quote:post_uid0] Ja, dat is precies wat ik bedoel. Als Apple Remote Access het kan moeten ze ook een signaal over de lijn sturen waardoor je mac weer opstaat