Mijn websites en webshops bouw ik (ondertussen) bij voorkeur volledig zelf (eigen thema). Zo ook de website waarover het hier gaat.
StoreFront gebruiken en er een eigen naam aan geven is niet iets zelf maken.☝️
Een eigen thema is beginnen met een lege folder en daar de minimale templates instoppen die nodig zijn om een WordPress site te bouwen. Daarna ga je pas iets toevoegen wanneer je dit daadwerkelijk nodig hebt.
Als je dat zou doen dan zou je niet zoveel terug hoeven vallen op filters en hooks om dingen te overschrijven/manipuleren.
Wat je in jouw geval van werken straks krijgt is een website die voor laten we zeggen 170Kb functionaliteit bevat dat afkomstig is van X of Y modules en die nodig zijn om je ding te doen. Daarnaast voeg jij er zelf nog eens 85Kb aan functionaliteit aan toe die een gedeelte van die 170Kb moet manipuleren/overschrijven. Als je daar eens over nadenkt dan begrijp je misschien dat je op zo’n moment niet heel erg ‘lean’ bezig bent, zoals WordPress dat omschrijft. En ja PHP (versie 7) camoufleert dat soort praktijken wel qua verwerkingssnelheid en performance maar het is niet heel erg netjes om het op die manier te doen. Je kunt het vergelijken met alle ‘clowns’ die een SSD-schijf inbouwen in veel te oude computers en daarna denken dat de hele wereld gek is wanneer ze eens per zes jaar een nieuwe computer kopen.
Als je gewoon gaat kijken hoe zoiets werkt dan zal je zien dat de ‘proceed to checkout button’ heel erg toegankelijk is gemaakt. Het is namelijk een compleet eigen template geworden sinds versie 2.6, vanwege een reden. Als je dit template kopieert naar je eigen thema-folder dan zal deze gebruikt worden ipv de WooCommerce versie en dan hoef je dus niet steeds met filters en knoei te werken maar kun je gewoon je eigen broncode schrijven in het template.
Het is zo simpel.

Dit heeft niks met niets mogen vragen te maken maar dit is beginners gedoe. Er is een verschil tussen experimenteren met dingen om iets te leren en jezelf verkopen richting bedrijven alsof je verstand van zaken hebt. Geloof mij, iemand die al jaren websites bouwt kan heus wel a.h.v bepaalde vragen bepalen hoeveel kennis iemand heeft. Ik zou zeggen dat jij te weinig kennis hebt om jezelf een web developer te noemen. Dat staat compleet los van het feit of jij jezelf zou moeten verkopen richting bedrijven als iemand die websites/shops maakt.