Woorden in perspectief in illustrator CS

Goeie morgen,

Het wil me maar niet lukken om een woord in perspectief te zetten in Illustrator CS.
Er is duidelijk een gat in mijn kop nu !

Wie weet raad ( ik vrees dat de tijd dringt, deadline deze middag :frowning:

Bedankt

wat dacht je van Object/enveloppe distort?

ik zou in dit geval ‘make with top object’ gebruiken; gewoon een vorm van het gewenste perspectief er boven plaatsen, beide selecteren en toepassen.

tekst hoeft in dit geval niet in lettercontouren omgezet te worden, zodat je die altijd ook weer kunt aanpassen met ‘edit content’ functie in datzelfde menu.

suc6!

Welke versie van Illustrator gebruik je, en wat bedoel je met perspectief. (3di of gewoon 2di)

(je moet de tekst wel eerst omzetten naar outlines dacht ik)

In Illustrator CS, kun je de tekst selecteren met het zwearte pijltje - en dan via effects>3D extrude en bevel, hele mooie 3d effecten maken. Je Hoeft de tekst niet eens om te zetten naar paden zodat je altijd te tekst nog kan veranderen en het lettertype aanpassen.

Als je 3d bedoelt, tekst naar curves en vervolgens 3d> extrude onder effect.

neee hoor - je hoefd de tekst niet naar curven te zetten - het is gewoon een effect. de basis vorm kun je altijd nog aqanpassen!

Hangt van de versie af!

[quote:3f3860fc4b]perspectief te zetten in Illustrator CS[/quote:3f3860fc4b]

het gaat toch on de CS versie - in de vorige versie ging het zoiezo niet meen ik

Nu we het er toch over hebben... Hoe werkt dat foefje in Illustrator 10? Daar liep ik van de week ook al tegenaan, Op het internet iets gelezen van vrije transvormatie (e) en dann met behulp van de option-, ctrl- en alt-toets, maar dat werkte niet :(

In Illustrator CS heeft men de functie van Adobe Dimensions als een plugin geintregeerd. Je kan in het filtermenu kiezen voor 'bevel and emboss, perspectief en extrude'. Adobe Dimensions wordt al een tijdje niet meer gemaakt. Helaas is deze functie in Illustrator 10 niet aanwezig. Je kan met het perspectief en vrij vervormen filter een aardig eind komen, maar het zal nooit 'echt' 3d worden. Pas daar dus mee op.

[quote:f24264ede5="ScubaMac"]neee hoor - je hoefd de tekst niet naar curven te zetten [/quote:f24264ede5]

klopt als een bus… macht der gewoonte.

Dan maar wachten tot CS hier gebruikt wordt...