Mijn word 'crashed' vaak... als ik mijn computer opstart start ik word op... doetie goed.
sluit ik word af...en open ik het opnieuw ....crashed gelijk..... druk nog een keer op word... crash....
Ik krijg word dus niet meer opgestart… als ik mijn computer opnieuw opstart doet hij het weer wel… maar als ik hem dan afsluit …en weer probeer te openen niet…
ik heb hem al opnieuw geinstaleerd…maar niks is veranders…
Word is, omdat het eigenlijk uitgaat van de standaard (systeem+meegeleverde) lettertypes. Heb je andere (third party) lettertypes geïnstalleerd, dan kan het zijn dat deze - om wat voor reden dan ook - beschadigd zijn (geraakt). Word is daar heel gevoelig voor.
Kijk eens of je custom lettertypes geïnstalleerd hebt staan en de-installer deze eens, ook dien je ff de voorkeuren van word te verwijderen (com.microsoft.Word.prefs.plist). Deze vind je in ~library/preferences/microsoft/.
Het is een bekend probleem dat Office applicaties kunnen crashen bij starten als gevolg van een corrupte Carbon Registration Database (zie map Microsoft voorkeuren).
Deze verwijderen kan het probleem verhelpen, met name Office v.X heeft hiervan last als de homefolder op een andere partitie staat dan de applicatie.
Andere verdachten: PDF plug-in van Acrobat. Staat in de Startup map binnen Office applicatie map.
Corrupte fonts;
Corrupte fontcache bestanden (verwijder inhoud van /Library/Caches/com.apple.ATS, daarna direct herstarten.