Word documentmet jpg's 53 MB?!

Ik gebruik Office 2008, en heb een document gemaakt van ongeveer 20 pagina's.

Voornamelijk tekst, maar een aantal afbeeldingen die ik eerst in photoshop heb
verkleind tot 100 kb.

Deze heb ik in het document gebruikt, en meer dan 1-2 MB zou het niet mogen worden,
maar op een of andere manier presteert Word het om er 53 MB van te maken.

Enig idee wat ik fout doe?!

Ik hoor het graag!

Probeer eens een "opslaan als" en geef het dokument een nieuwe naam.

Opslaan als gooit een hoop zooi weg, maar natuurlijk geen informatie.

hmmm, zelfde grootte na opslaan. Heb ook geprobeerd hem onder docx op te slaan en dan is hij 29 MB, nog steeds veels te groot.

Andere suggesties?

Ja, PDF van maken.

Ik zit nu even niet aan mijn Mac maar het staat me bij dat je met 'format picture' (rechtermuisklik op de foto) de foto kan comprimeren in Word. Wellicht helpt dit.

Hey dit komt me bekent voor de ene keer heb ik mega bestanden en de andere keer weer niet. wanneer ik er pdf van maak is het bestand nog steeds mega groot.

wanneer ik alles knip en plak in een nieuw bestand is hij weer een normaal formaat (MB of 10 met aardig wat foto’s)

[quote:ec273d8826="Stadsman"]Ik zit nu even niet aan mijn Mac maar het staat me bij dat je met 'format picture' (rechtermuisklik op de foto) de foto kan comprimeren in Word. Wellicht helpt dit.[/quote:ec273d8826]

MIsschien zit je achter een Windows computer: Gebruik dan PDF Creator, dit werkt ook prima.

ik heb dit probleem ook. Ik heb voor een klant een sjabloon gemaakt om zelf briefpapier te kunnen printen. Als ik dit bewaar op mac is het 200 kb. Als hij het dan opslaat op pc is het 6,6 Mb.

Vreemd.

Niemand een oplossing?