word doet vreemd onder tiger

Ik heb Tiger geinstalleerd. Upgrade gedaan. Alles werkt prima , slechts paar updates voor programma's hoeven op te halen.

Maar, word X werkt nu zeer vreemd.

Als je tekst tikt gaat het prima. Tot dat je een woord wijzigt. Dan wordt de hele regel vet.

Zelfde gebeurd als je een preview doet (duurt veel langer dan in panter?) en je komt daarna in je document terug dan is hele document is vet.
Als je alles selecteert en aanklikt is het weer terug in normale staat.

Ik heb template normal.dot al weggegooid maar dat helpt niets.
Het print overigens wel normaal.

Korom, dit werkt dus niet meer lekker.

Al mijn instellingen in Word zijn hetzelfde als in panter.

ZO is er dus niet meer te werken in word.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

tja word is van ms, ben niet verbaasd,

inmiddels gebruik ik alleen nog xl van ms, pages is een beter alternatief, ms wod is zo gecompliceerd dat het zelfs onder osx zuigt…sorry, maar het is niet anders.

:? Dan nu maar een [b:7d7f0aa0b0]antwoord op de vraag[/b:7d7f0aa0b0] in plaats van zinloos en niet ter zake doend commentaar.

Ik het proberen met het weggooien van de voorkeuren en (baat het niet dan schaadt het niet) het herstellen van de permissies van het volume waar Office op staat.
Ook het downloaden van de stand alone updaters en die er nog eens op los laten, heeft bij mij wel eens wat onverklaarbare problemen opgelost.[b:7d7f0aa0b0][/b:7d7f0aa0b0]

[quote:8568bd324d="ronald"]Iemand een idee wat dit kan zijn?[/quote:8568bd324d]

Dit is een bug (met anti-aliasing) in Tiger. Zal er wel een keer uitgehaald worden, maar aangezien dit alleen met de oude WordX gebeurt, zal er vast niet veel haast mee gemaakt worden. :expressionless:

De enige workaround die ik tot nu toe heb gevonden is onder Systeemvoorkeuren het Anti-aliasingniveau op Standaard zetten (óók als je een TFT-scherm hebt).

[quote:1f4500e58a="Powerpuppy"]sorry, maar het is niet anders.[/quote:1f4500e58a]

Bedankt voor deze zinvolle bijdrage. :x

Heel hartelijk bedankt voor de snelle antwoorden.

Dat is dus niet fraai als het aan Tiger ligt. Om nu even office 2004 daar voor aan te schaffen is te gek voor woorden.
Dus eigenlijk kan ik Tiger niet op mijn andere systeem zetten daar ik dan Word niet meer kan gebruiken.

Ik heb een Imac en een PB en de laatste heb ik dus zojuist geupgrade.

Ik zal de tip om anti-alias uit te zetten meteen even proberen.

Dat werkt dus inderdaad, alleen nu weer lelijke letters. Maar goed, terug in de tijd dus totdat Apple het heeft opgelost

Nogmaals, bedankt.

hier draai ik ook Word vX onder Tiger maar geen problemen. Dus om meteen te zeggen het kan niet.... Onvoorspelbaar is het wel.

[quote:b8a36c551b="psiersma"]hier draai ik ook Word vX onder Tiger maar geen problemen. Dus om meteen te zeggen het kan niet.... Onvoorspelbaar is het wel.[/quote:b8a36c551b]

idd hier juist hetzelfde gisteren gewoon tiger DVD in men iMacje gestopt en laten upgraden en nog nergens een probleem gehad.

hier draait word gewoon goed, bibliotheek leggegooid? alle prefs weggegooid?

in je map documenten staat btw ook nog een map van MS (userspul) ook die weggegooid??

Ik heb apple dealer gebeld en die gaf ook aan geen problemen te hebben.

dus inderdaad uiterst merkwaardig.

De vraag is : wat moet ik weggoeien en waar kan ik dat vinden:
bibliotheek, preferences van MS
inderdaad in doc map staat microsoft user map en daarin Entourage temp en office x identities, main identity en dan database en database cache

kan ik de hele map zomaar weggooien? en wordt deze dan weer aangemaakt als je ms applicatie opstart?

Als ik jou was zou ik even oppassen met het weggooien van de "Microsoft User Data" map. Hier staat ook namelijk al je email in (als je gebruik maakt van Entourage).

ik denk dat je die map gewoon weg kan gooien, maar mss is het handig er ff een backup van te maken...

Nog een andere workaround gevonden: anti-aliasing in systeem gewoon op Automatisch zetten en in Word-voorkeuren onder General de optie 'Used Quickdraw font smoothing' uitzetten.

Weggooien User-data heeft geen zin: ik zie het probleem ook bij een compleet nieuw gebruikersaccount. Het zit dus zeker niet in de voorkeuren.

Bedankt

dat is de makkelijkste oplossing, nu blijven andere programma’s wel goed werken.

Toch blijft het vreemd dat sommigen wel en sommigen geen problemen hebben.

Mogelijk office maar eens uninstallen en dan opnieuw installeren.
Wie weet is dat de oplossing.

office x heeft toch geen installer??? of ligt dat aan mijn gestolen versie :evil:

[quote:af9bba32f9="ronald"]Mogelijk office maar eens uninstallen en dan opnieuw installeren. Wie weet is dat de oplossing.[/quote:af9bba32f9]

Volgens mij heb ik dat al eens geprobeerd, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker. Ik heb nog wel een lege partitie voor dit soort dingen: zal er binnenkort eens een vers systeem plus Office X op kwakken. :slight_smile:

En jawel. Ook op mijn andere systeem ook exact dezelfde problemen gekregen. Te gek voor woorden. Bizar dat sommigen er geen last van hebben en anderen wel. Ik heb de laatste update van OfficeX erop staan.

Apple weet het niet - althans mijn dealer die zelf ook zegt met Office X te werken zonder probleem - en om nu MS te bellen , kost een hoop geld en vaak kom je niet verder.

Dus, terug naar letters uit de negentiger jaren. Of een office 2004 aanschaffen (student/teacher versie)en dan hopen dat dat wel goed werkt.

Om met de woorden in de trant van van bekend het tv pogramma af te sluiten: Gelukkig heb ik panter nog op externe schijf staan.

Helaas kunnen we niet zonder Word hoe aardig Pages ook is.

[quote:a076aa3565="ronald"]Bizar dat sommigen er geen last van hebben en anderen wel. Ik heb de laatste update van OfficeX erop staan.[/quote:a076aa3565]

Dat anderen er geen last van hebben, wil niet zeggen dat het bij hun niet voorkomt. Het is me namelijk opgevallen dat het effect bij het ene font veel duidelijker is dan bij het andere.

Waar ik inmiddels ook achter ben is dat de Standaard-instelling voor de anti-aliasing mij veel beter bevalt dan de speciale instellingen voor TFT-monitoren. Vooral op mijn Powerbook zijn dan vaak allerlei rare kleurenrandjes langs de letters te zien. Kortom: op die stand laat ik hem sowieso staan, en dan heb ik gelijk geen last in WordX. :slight_smile:

Als je toch recht heb op een student/teacher-edition van Office 2004, zie ik het probleem al helemaal niet, trouwens.

downloaden??