Word en Virtualbox werken niet in sierra

Sierra geïnstalleerd op MacBook air 2013. Nu klappen word en virtualbox eruit. Finder crasht ook vaak.
Alle updates zijn gedraaid. Herkenbaar? Kent iemand oplossing? Anders weer timemachine terughalen :frowning:

Als ook de Finder vaak crashed zou ik macOS Sierra zelf nog eens een keer installeren. Blijkbaar is die installatie niet lekker gelopen.

Welke versie van Word heb je ? Ik draai Word 2008 op mijn Sierra en dat geeft geen probleem.

Versies van zowel MS Office als VirtualBox zou handig zijn om te weten. Kunnen wij het ook proberen.

Maar een crashende Finder is geen goed teken inderdaad. Ik sluit aan bij de suggestie van tarun om een nieuwe kopiue van Sierra over de oude heen te installeren. Anders een schone herinstallatie waarbij je vanuit de backup alleen je persoonlijke gegevens terugzet en de programma’s opnieuw installeert.

Nieuwste Office voor Mac 15.26
Ik merk dat het fout gaat met bestanden die vanaf een andere locatie draaien (Synology server).
Wanneer bestanden lokaal staan, geen problemen, dus heeft iets met netwerk te maken.

VirtualBox bleek nog niet laatste versie. Na update lijkt dat goed te gaan.

Volgens mij is er zojuist een update voor Office/Word Mac gelanceerd.

Noop