word for mac: paginanummering in verschillende secties

Hallo OMT!

Ik ben dezer dagen de laatste wijzigingen aan het aanbrengen aan mijn eindverhandeling,
maar bij het vormgeven van de lay-out in word for mac loopt het (uiteraard) mis.

Mijn eigenlijke tekst start pas vanaf p.6. Daarvoor staat nog een titelblad, inhoudstafel etc.
De paginanummering mag echter pas beginnen vanaf deze p.6.
Ik ben er ondertussen uit dat ik hiervoor met 'secties' moet werken binnen mijn document.
Ik ben erin geslaagd dit toe te passen en de telling start effectief vanaf 1 op p.6.

Probleem is echter dat alle voorgaande pagina's ook een paginanummering krijgen van 1-5.
Als ik deze selectief probeer te verwijderen uit de footer, verdwijnen ze meteen ook op alle overige pagina's.

Hoe krijg ik dit probleem opgelost? Het zal waarschijnlijk een kwestie zijn van iets aan of uit vinken zijn,
maar vindt dàt maar eens terug in word for mac...

Alvast bedankt,
Mette

De footer in sectie 2 is waarschijnlijk gekoppeld aan die in sectie 1. Dit is standaard in Word.
Om het op te lossen moet je in sectie 2 (dus vanaf p. 6) de instelling 'Same as previous' uitzetten.

1. Open de footer in sectie 2.
2. Klik in de werkbalk 'Same as previous' uit.
[img]/uploads/community/d96f4b3ece84315fd6520e4d5c1cd6cff93fa84e_0.png[/img]
3. Verwijder de paginanummers in sectie 1. Als het goed is blijven ze nu gewoon staan in sectie 2.

Ik heb zelf Word X (in het Engels). Het kan er in Word 2004 of 2008 een beetje anders uitzien.

hoewel de functie al uit stond, is het probleem na het eens aan en uit te zetten
perfect opgelost! Bedankt voor de hulp MacReady!
____
Topic mag gesloten worden