Word instellen als application om docs te openen

Ik kan nu al dagen niet meer slepen met mapjes sinds ik mijn backupcd erin deed (zie eerder in dit forum). Verder ook gekkigheden met Word. Als ik een document opsla maakt ie er geen Worddocument van, maar een grijs 'document' icoontje. Als ik 'get info' doe en een applicatie kies om het document te openen, geeft ie bij 'recommended applications' geen Word aan!! Als ik dan voor 'all applications' kies, kan ik soms niet eens voor Word kiezen. Als ik (soms) wel voor Word kan kiezen wil ik natuurlijk het vakje aanvinken waar zoiets staat als 'open al dit soort documenten met Word'. Maar dat wil ie niet, althans ik kan het wel aanvinken, maar hij reageert er niet op.

Mijn vraag aan jullie:

• weet iemand hoe ik Word als ‘standaard documenten opener’ kan instellen zonder dat via de ‘get info’ te doen?

• zijn er meer die dit soort gekkigheden zijn tegengekomen na het opnieuw installeren van os X? (icoontjes die verdwijnen, je Wacom ineens niet meer kunnen gebruiken, niet meer kunnen slepen, etc.) :roll:

Welke versie van Word gebruik je?

In je settings even checken of je “save as…” ingesteld hebt als ‘ms word document’

Verder - Staat MS wordt in de application folder? Zo niet: doen!!
Dan - zorgen dat je keurig de extensie .doc gebruikt.

betreffende document 1x aanklikken (selecteren) command-i.
Open with application - MS word kiezen, als ie er niet bij staat kies other. Nu kun je dmv het dialoogscherm de applicatie msword aanwijzen. Dan heb je er onder een knopje ‘change all’. Hiermee kun je instellen dat .doc documenten standaart met de door jouw gekozen applicatie worden geopend.

Suc6

Hallo crazy i,

ik heb de versie voor os X. Die zet automatisch al .doc achter elk document. Verder ben ik het stadium van ‘appeltje info’ en dan de application uitzoeken al voorbij. dat is nou juist wat bij mij niet werkt …

toch bedankt,

Co

Waar werkt het niet meer? Je kan toch de applicatie aanwijzen met command-i?

yep, en ik kan (soms) een applicatie kiezen. Het vakje aankruisen met 'open al dit soort documenten met deze applicatie' kan ook. Alleen werkt dat niet. Er verandert dus nix in het 'get info' kader.

Microsoft Word Wegsmijten en op nieuw installeren? heb je trouwens de update van Office X gebruikt?

heb ik ook al meerdere malen geprobeerd. Ik denk dat ik maar appelworks ga aanschaffen. dat andere was toch niet helemaal koosher ;-)

Het gekke is dat het voor de grote schoonmaak (alles backuppen, dan formatteren en lekker schoon installeren) allemaal prima werkte in X. Tenminste dat Word dan (netwerkgedoen was soms onbegrijpelijk).

Ik geef het op, mijn computer is gewoon weer een puinhoop volgens mij. Bedankt voor de tips in elk geval, misschien hebben anderen er wel wat aan.