Word is traag en gebruikt vaak 80-90% CPU

Hoi,

Heb Office 2004 draaien op mijn iMac G5 iSight. Wanneer ik met Word werk, gebeurt het vaak dat hij ineens 80-90% CPU gaat gebruiken, zonder bezig te zijn met taken of iets te doen. Ook merk ik dat Word erg traag is. Bijvoorbeeld scrollen doet ie dan ineens niet, en dan klik je van de scrollbalk weer op je tekst, scrollt ie ineens als een gek. Het lijkt zelfs alsof er een iets te lange delay zit tussen letters tikken en zien verschijnen op je beeldscherm, net als met backspace trouwens. Iemand enig idee wat hieraan te doen is? Opnieuw office installeren?

Heb je de office-updates al gedaan ?

Ja, helemaal up to date

Ik doe maar een gooi :misschien dat je te veel talen hebt aangevinkt staan bij "toon info" . Er staat daar wel een ruimte voor talen, maar die is bij mij leeg, dus weet ik niet zeker of dat standaard is ja dan nee.

Word op Mac werkt gewoon niet erg soepel. Ik dacht vroeger dat het aan mijn iBook lag, maar sinds vorige maand heeft mijn broer een iMac en hij heeft hetzelfde probleem.

vraag me af of het nou wel aan word ligt hoor... per slot van rekening heeft geloof ik iemand van microsoft zelf toegegeven dat word zelfs beter loopt op een Mac dan op een PC, en hier loopt hij als een tierelier. ik heb een powermac G5 misschien dat die dubbele processor helpt, maar ik kom met word niet hoger dan 20% processor snelheid, dus ik vermoed dat er wel iets anders aan de hand is !

[quote:8740af4d9e="pascal75"]vraag me af of het nou wel aan word ligt hoor... per slot van rekening heeft geloof ik iemand van microsoft zelf toegegeven dat word zelfs beter loopt op een Mac dan op een PC, en hier loopt hij als een tierelier. ik heb een powermac G5 misschien dat die dubbele processor helpt, maar ik kom met word niet hoger dan 20% processor snelheid, dus ik vermoed dat er wel iets anders aan de hand is ![/quote:8740af4d9e]

Bij mij komt 'ie ook nauwelijks boven de 20% uit.
Ik weet wel dat toen ik Word in OS9 had, de processoractiveiten soms gigantisch opliepen. Heel lastig was dat op m’n iBook. Als ik aan het werk was tikte ik, als ik niet aan het werk was, even op het bureaublad, zodat Word even niet meer actief was. En dan zakte de processoractiviteit meteen. Maar als ik weer verder werkte in Word was m’n batterij dus zo op.
In OSX valt dat gelukkig reuze mee.

Geen oplossing dus maar ik dacht, ik meld het even.
:expressionless:

Kijk ook eens bij de preferences en zet alles af wat je niet nodig hebt, zoals "check spelling as you type", "word count" en meer van die dingen. Ik heb er redelijk grote bestanden op staan, maar heb nooit iets van traagheid gemerkt.

Een gulzig handigheidje in Word is 'Live word count'. Ik zet het uit want dat scheelt al heel wat. Verder gebruik ik nooit de 'Page layout' als ik een document typ. De opmaak gebeurt pas als mijn hele tekst klaar is. Zo bespaar ik nog een tweede slok op de borrel.