Word (of Pages) opmaakvraag

Ik wil 'n document maken (eigenlijk 'n bestaand document afwerken). In het document komen moeilijke definities en hun betekenis. Om het overzichtelijk te houden (het zullen er 'n paar honderd worden) moeten de 'moeilijke' woorden links komen en hun uitleg rechts. Het 'moeilijke' hieraan is dat de uitleg verschillende regels lang is (en dus standaard onder het moeilijke woord op de volgende regel verder loopt). Wat ik dus wil, is de mogelijkheid om 'n document in twee (onzichtbare) kolommen te verdelen. Waarbij de tekst per kolom doorloopt (en niet gewoon op de volgende regel verder gaat). Ik hoop dat ik hier duidelijk overkom.

Onmogelijk? Wel nee! Een klasgenote is al aan het document begonnen. Ik wil er verder aan werken, maar als ik iets intyp in haar rechtste kolom (ze werkte met 'n vaste tab), loopt dit verder op de volgende regel vanaf het begin (dus links). Ze werkt met 'n Windows-computer, dus misschien kan ik er daarom niet aan verder werken.

Graag zou ik toch hulp hebben. De tweede zit komt dichtbij en ik zou er heel graag morgen aan werken.

Alvast bedankt
Peach

Peach, Ik zou niet met 2 kolommen werken (om alles daarna verticaal gelijk te houden is een crime) maar juist werken met inspringende tabs.... gewoon het onderste gedeelte van het zandlopertje in je "ruler" naar rechts verschuiven.. dan eerst je moeilijke woord typen en daarna een tab... uitleg Wil je in de uitleg een return hebben maar niet naar links gaan?? gebruik dan Shift + Enter, dan maak je nml een soft return binnen de alinea.

Een andere oplossing (zeker als een tekst in je linker kolom op 2 regels moet komen) is het gebruik maken van een tabel met 2 kolommen en voor elk woord + uitleg een rij… gewoon de borders etc van je tabel op uit zetten en tadaa… mooi layout voor print en alles netjes uitgelijnd.
Succes!

Bedankt voor je handige uitleg. Nu kan ik morgen met 'n gerust hart beginnen. Leuk dat je voor je eerste reply zoiets handig post.

Grtz Peach

Ach.. heb ooit ook onwijs lopen prutsen met Words om de layout te krijgen zoals ik wil :D Kleine moeite dus om een ander op weg te helpen.