Word opent steeds twee documenten.

Word van office for Mac opent bj het open steeds twee andere documenten.
Iemand enige idee waar dit vandaan komt.

Draai je (Mountain) Lion? In dat geval komt het waarschijnlijk door de Resume-functie. Hierdoor worden documenten waar je in het verleden aan hebt gewerkt, bij elke start van Word opnieuw geopend. Als je dit wilt voorkomen, moet je de documenten expliciet sluiten middels het rode bolletje in het documentvenster (Sneltoets: CMD+W) voordat je Word afsluit.

Of die functie uitschakelen in de systeemvoorkeuren: Algemeen > vink aan:

[img]/uploads/community/6f433030524ed7fd7ee45b1289850dc7dda8d30d_0.jpg[/img]

@tarun: da's een mogelijkheid, maar als je dan alleen 'last' hebt met Word en verder niet (c.q. je vind dat juist verder wel handig) dan is die wel een beetje rigoureus…
Ik vind 't zelf bijvoorbeeld meestal wel handig als documenten waaraan ik bezig was opnieuw geopend worden. Ben ik echt klaar met een document, dan sluit ik het dus expliciet. Bovendien is het uitzetten van die functie onhandig als je automatische updates aan hebt staan: je bent aan het werk en neemt even pauze, er wordt een update toegepast waar een herstart bij nodig is, je komt terug en denkt: effin' h*ll, waar is mijn werk gebleven!
Die optie dient ervoor om in zo'n geval te zorgen dat je na die herstart gewoon door kunt, alsof er niets aan de hand was.'

Oude post, maar hier had ik dus wat aan: thanks!