Word & Speciale tekens invoegen

Hallo,

Ik heb op mijn G5 waar panther op draait office gezet. Nu is deze g5 dus mijn eerste Apple en zou ik graag willen weten hoe je in Word voor Mac os X symbolen insteld (speciale tekens). Je kunt in word onder: insert> Symbol,
alle speciale tekens invoegen die ik nodig heb. Helaas is dit zeer veel werk, zeker als je je heel vaak speciale tekens nodig hebt. Hoe stel je in in word en voor de rest van de programma’s in, dat je net zoals bij Windows gewoon toetscombinaties kunt gebruiken, zoals: ’ + e.

Alvast bedankt,

Jules

Ik weet niet hoe je ze moet instellen maar ik weet wel dat als je alt+toets indrukt op je keyboard dat je dan een speciaal teken krijgt...

Je kunt het programma Popchar X gebruiken, dit geeft een pop-up menu waarmee je in elk willekeurig programma elk teken kunt invoegen of zelfs hele regels in bijv russisch e.d. Ook handig bij symbols.

Is altijd bereikbaar in de finder balk.

alt + u en dan los een e = ë alt + u en dan los een i = ï alt + u en dan los een a = ä alt + u en dan los een o = ö

alt + e en dan los een e = é
alt + e en dan los een a = á
alt + e en dan los een o = ó

alt + o = ø
alt + a = å
alt + i = ^

ga zo maar door…

Zie "Key Caps", de handige tool onder /Applications/Utilities.

Gewoon het Lettertekenpalet gebruiken!

Staat onder Systeemvoorkeuren → Landinstellingen → Invoermenu en dan gewoon aanvinken.

Als je nu op het vlaggetje in je menubalk vanboven klikt kun je hem in elk programma gebruiken. :slight_smile:

Hallo,

Ik heb mijn lettertekenpalet altijd ingeschakeld staan, maar opeens wil hij het palet niet meer tonen.
Het icoontje is netjes zichtbaar op mijn takenbalk maar zodra ik tonen zeg wordt er niets zichtbaar.

Weet iemand hoe ik hem weer aan de praat krijg???

Ik heb even de titel van het topic aangepast in de hoop dat je zo iets meer reacties krijgt. :)

[url=http://lrcnt.fas.harvard.edu/Resources/Documentation/accents.htm]Kijk![/url]