Word switch van taal

Ik heb standaard de Nederlandse spelling geselecteerd. Maar als ik een stuk tekst kopieer (vanuit bijvoorbeeld Safari) en dat plak in Word dan staat de taal weer op Engels.

Weet iemand hoe dit kan ?

PS: Ik heb de proofingtools geinstalleerd, ja !

Ook al heb je Nederlands als je default language aangeduid, dan nog zal de spellingchecker tekst in een andere taal herkennen. Als je dus een stuk engelse tekst in Word plakt dan wordt die tekst als engelse tekst herkend en gaat de spellingschecker op engels over. Een probleem dat ik dan weer heb, is dat de rest van de tekst die dan bv in het Nederlands is, ook als engelse tekst wordt herkend.

Dit verhaal klopt volgens mij niet... In Word kun je stukken tekst selecteren en daar een taal aan koppelen. Een Engels stuk wordt dus Niet automagisch herkend als Engels. Maar je kunt dus een heel document in het NL zetten en dan een Engels citaat weer in de GB spellingscheck doen.

Maar daarentegen wordt geplakte tekst uit een ander programma volgens mij altijd en immer als Engels ingesteld, wat je voorkeuren in Word ook zijn.

even ter info: de gekopieerde tekst was nederlands...

Blijkt een word probleem te zijn, geraak er ook niet achter hoe je dit kan oplossen. Was in word x en ook in 2004 blijft dit probleem bestaan. Eender welke tekst welke je kopieert en plakt in word, wordt met een Engelse spellingcheck bewerkt. Dit terwijl de spelling in word nochtans op NL staat. Strange......heel vreemd.

[quote:f6123a48c0="digitalguru"]Blijkt een word probleem te zijn, geraak er ook niet achter hoe je dit kan oplossen. Was in word x en ook in 2004 blijft dit probleem bestaan. Eender welke tekst welke je kopieert en plakt in word, wordt met een Engelse spellingcheck bewerkt. Dit terwijl de spelling in word nochtans op NL staat. Strange......heel vreemd.[/quote:f6123a48c0]

klopt helemaal!

auto language uitzetten ? :lol:

[quote:011b35231d="japser909"]auto language uitzetten ? :lol:[/quote:011b35231d] En waar vind je dat? :?

Nergens....