Word:X crasht steeds

Sinds een paar dagen crasht mijn Word:X steeds, en zeer regelmatig! Het probleem doet zich toevalligerwijs voor na de installatie van 10.3.4. Ik heb al bevoegdheden hersteld, preferences weggegooid, maar het helpt allemaal niet. Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor (behalve dan Word niet meer gebruiken, maar dat is in mijn geval geen oplossing)? Alvast dank!

Is meestal een fontprobleem.

Het is wel vervelend, maar ik zou toch eens beginnen met alles weg te gooien wat lijkt op een Word-bestand.

Vervolgens Word gewoon helemaal opnieuw installeren.

Bij mij draait Word X onder 10.3.4 gewoon probleemloos, dus dat mag het probleem niet zijn.

digitalguru: wat bedoel je met een fontprobleem? en hoe kan ik dat verhelpen (ik heb geen fonts toegevoegd of zo) karelwillem: alles wat LIJKT op een word-bestand? of gewoon alle Word-bestanden?

Werk je toevallig ook met Suitecase?

je hoeft daarvoor geen fonts toe te voegen. Een font die beschadigd is doet de boel meestal crashen bij een officeprogramma. Kan door de update gekomen zijn....

[quote:2a72cf3d4d="digitalguru"]je hoeft daarvoor geen fonts toe te voegen. Een font die beschadigd is doet de boel meestal crashen bij een officeprogramma. Kan door de update gekomen zijn....[/quote:2a72cf3d4d] en hoe kan ik dat checken en repareren?

[quote:c93a2888b5="arneblk"]Werk je toevallig ook met Suitecase?[/quote:c93a2888b5] nee, daar werk ik niet mee

fontdoctor, fontrepair..... Doe al eens een poging met helvetica uit te zetten. Is heel dikwijls een boosdoener. en kijk ook eens hier: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=4207&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=font+word

Kan je ff opsommen met welke versie van office je werkt en de revisie ervan. Er zijn een paar serviceupdates( jawel microsoft) te verkijgen voor de eerste Office voor OSX. En welke versie van het OS draai je?

Misschien is het iets kleins.

[quote:4192536510="Jordan_D"]Kan je ff opsommen met welke versie van office je werkt en de revisie ervan. Er zijn een paar serviceupdates( jawel microsoft) te verkijgen voor de eerste Office voor OSX. En welke versie van het OS draai je?

Misschien is het iets kleins.[/quote:4192536510]
werk met Word X for Mac versie 10.1.4
ik heb alle updates uitgevoerd die op de Office site te zien zijn (dus t/m 10.1.5 voor PPT en EXCEL)
versie van OSX heb ik al vermeld: 10.3.4

[quote:b8c06c2e39="iGeysir"] werk met Word X for Mac versie 10.1.4 ik heb alle updates uitgevoerd die op de Office site te zien zijn (dus t/m 10.1.5 voor PPT en EXCEL) versie van OSX heb ik al vermeld: 10.3.4[/quote:b8c06c2e39]

Hoi, dit probleem heb ik ook een keer gehad en heb toen Office van de schijf verwijdert en daarna een schone versie en daarna de eerste twee update’s geinstalleerd. Toen ging alles goed en bij de update daarna had ik het probleem weer. Dus de laatste twee update’s gebruik ik niet en het probleem is ook weg.

Cyberwolf

ok, ga ik eens proberen wat gebeurt er met mijn office-documenten als ik office verwijder?

[quote:d1ca36db73="iGeysir"]ok, ga ik eens proberen wat gebeurt er met mijn office-documenten als ik office verwijder?[/quote:d1ca36db73]

Als het goed is staan die op een andere locatie, waarschijnlijk onder de user in een map documenten. En die blijven daar ook staan, Office staat in de programma map.

Cyberwolf

het enige wat uiteindelijk heeft geholpen is een complete herinstallatie: ik kon het mankement echt niet vinden en dat van die fonts vind ik een vaag verhaal; zo technisch ben ik nu eenmaal niet met computers: ik wil gewoon dat iets werkt en als er iets mis is, een eenvoudige oplossing uitproberen. Gelukkig ben ik al bijna een jaar lang heel blij met mijn mac en heb ik tot nu toe alleen maar een probleem gehad met MS Word, maar da's misschien niet zo vreemd! :D