word x en autocorrect... hopeloos

als ik een nieuw tekstdocument open in word x, staat autocorrect altijd op het automatisch gebruiken van suggesties uit het woordenboek van word: levensgevaarlijk!

Dit moet uit te zetten zijn in normal.dot, maar heeft iemand een idee hoe?

ehh.. gewoon bij tools/ auto correct dan daar klik je auto correct weg. Bij mij doet die dit gewoon. Als niet zou ik word opnieuw instaleren?

Warom levens gevaarlijk eigelijk? :?

susces :mrgreen:

ja, dat weet ik. maar hoe zorg je ervoor dat het automatisch uit staat als je een nieuw document start?

levensgevaarlijk: heb jij wel een gezien wat ie allemaal doet? keurige burgernamen als schilthuizen automatisch veanderen in schijthuizen… dat bedoel ik dus…

Hm, ik kan me bij levensgevaarlijk wel wat voorstellen... Hier enkele namen van geneesmiddelen met daarachter de Word-suggestie:

Normison-horizon, Temesta–damestasje, Prozac-proza, Losec-looser, Seroxat-stromat :wink:

Suggestie:

-Voor basis tekstverwerking gebruik TextEdit

-Voor uitgebreidere tekstverwerking gebruik AppleWorks

Leuk en aardig, Wout, maar als je documenten wilt uitwisselen met PC-gebruikers is het tien keer makkelijker om direct in Word te werken. Dus jouw suggestie is niet erg nuttig. Bij mij staat autocorrect standaard uit, dus ik weet ook niet hoe dat verholpen kan worden. Ik zie het ook nergens in de voorkeuren staan.

Je kan toch ook .rtf bestanden zonder probleem uitwissellen van eender welk platform naar eender welk platform.

.rtf is trouwens veel compatibeler dan .doc bestanden.

Soit, ik zal eens aan een aantal PC mensen vragen die dagelijks Word gebruiken of zij een oplossing weten op dit probleem.

Okay maar ontopic blijven, hier het antwoord:

1. open word
  2. open nieuw document (deze is gebaseerd op normal.dot)
  3. kies tools>autocorrect
  4. zet hier hetgeen uit wat je uit wilt hebben en aan wat je aan wilt hebben (snap je het nog :D)
  5. sluit document of word (wat je wilt)
  6. maak nieuw document aan
  7. en check eventueel de instelling onder tools>autocorrect

het is gelukt, maar iets anders dan hierboven beschreven. Open normal.dot als template en sta hem na de wijzigingen op in de templates folder. Ik heb nu alleen in de 'gallery' een standaard 'word-document' en een 'normal.dot'. Microsoft blijft vaag...

hm ja maar ik snap het niet want bij mij is het zo als ik zei en volgens mij ook boelie dat als je gewoon bij tools en dan auto correct daar uit zet dat het opgeslagen wordt voor andere documenten...

Het komt allebij op hetzelfde neer omdat een leeg document gebaseerd is op het normal.dot template. Dus als je in een leeg document instellingen wijzigd (dus ook taal en lettertype) en dat vervolgens sluit, dan worden die wijzigingen opgenomen in het normal.dot template.

Mannuh, Moet je niet gewoon naar de Prefs gaan en daar onder Spelling & Grammar het item 'Suggest from main dictionary only'. Vervolgens geef je je eigen dictionary aan als Custom Dictionary en dan werkt het ... toch!?