Worden fonts automatisch ge'embed wanneer je met Word opslaat als PDF?

Ik maak vaak gebruik van Mac Fonts, maar de mensen waarnaar ik PDF's stuur hebben meestal geen Mac fonts.
Daarnaast maak ik ook wel 'ns gebruik van fonts van DaFont.

Met Word documenten.. Dat interesseert me niet zoveel, dat fonts er niet inzitten, maar als ik een Word document opsla als PDF, zit het font er dan direct bij, voor Windows gebruikers b.v.?

Word 2011 heb ik.

Was dat niet juist de kern functie van PDF? Iets gemaakt als PDF zal op elk ander platform exact eruit komen zoals de maker dat heeft bedoelt - dus ja ook de fonts.

Als dat zo is: Toppie
Had ik eigenlijk best wel moeten weten als DTP'r :)

Een goede DTP'er werkt nooit met word (als opmaak), dus kun je niet weten :)

Volgens mij zou word dan een copyright waarschuwing moeten geven.
Worden de letters niet gewoon getagd, en daarna als SVG meegegeven?

[quote=MacPadawan url=http://www.onemorething.nl/community/topic/worden-fonts-automatisch-geembed-wanneer-je-met-word-opslaat-als-pdf#post-2506317 time=1356797621]Was dat niet juist de kern functie van PDF? Iets gemaakt als PDF zal op elk ander platform exact eruit komen zoals de maker dat heeft bedoelt - dus ja ook de fonts.[/quote]Je kunt ook PDF's maken waarin de gebruikte lettertypes niet ingesloten zijn. Als de ontvanger de juiste lettertypes op de computer heeft staan zullen die gebruikt worden, maar zo niet, dan hoort de PDF-lezer terug te vallen op alternatieven (als ik het goed herinner, meestal een paar standaardlettertypen die altijd aanwezig horen te zijn). De posities van de letters op de pagina blijven dan wel behouden, maar goed zal het er vaak niet uitzien — goed genoeg om leesbaar te zijn, maar dan heb je het ook wel gehad.