Wordperfectdoc openen in Word X of Appleworks?

Er loopt hier al ergens een draad waarin beweerd wordt dat WPdocumenten gemaakt op pc zo maar openen in Word X of AppleWorks. Toeval wil dat ik net een WPdoc (pc) heb binnengekregen en dat dit niet automatisch opent, in geen van beide progs. Het opent zelfs gewoon helemaal niet, wat ik ook probeer. Weet iemand een oplossing? ps. MacLink heb ik niet, dus da's voor mij geen hulp.

Probeer de file eens op tekstedite te droppen. 8)

Probeer Teksteditor eens, bij mij werkt het prima, alleen moet je wat overbodige tekens wegwerken.

Overigens kan het zijn dat het bestand corrupt of beschadigd is, eventueel tijdens verzenden.

[quote:aa54ccd9ac="JeePee"]Probeer Teksteditor eens, bij mij werkt het prima, alleen moet je wat overbodige tekens wegwerken.

Overigens kan het zijn dat het bestand corrupt of beschadigd is, eventueel tijdens verzenden.[/quote:aa54ccd9ac]

Ik was sneller! :lol: 8)

Texteditor wellicht?

:cry: Lukt niet. Texteditor geeft allemaal van die rare tekentjes en totaal geen tekst. Wat nu?

openen vanuit appleworks moet lukken eerst appleworks openen en vanuit het programma openen of icoon selecteren en appeltje i dan invullen welk programma

gr gerard

[quote:d3749bfa21="pbgerard"]openen vanuit appleworks moet lukken eerst appleworks openen en vanuit het programma openen of icoon selecteren en appeltje i dan invullen welk programma

gr gerard[/quote:d3749bfa21]
Helaas, al deze tips geprobeerd en mijn WPDfile is nog steeds niet open. AppleWorks 6 laat heel even een venstertje zien met de tekst: ‘document wordt geconverteerd’ en daarna draait de strandbal net zo lang tot je een geforceerde stop doet. En toch zou dat document open moeten wegens nodig. :frowning:

[quote:8ebcd2f67f="chm"]Ik was sneller! :lol: 8)[/quote:8ebcd2f67f]

Verrek :smiley: en Imagic was nog later… :wink:

Mogelijk is het bestand beschadigd, want bij mij werkt het in alle gevallen wel. Ik heb zo’n 650 bestandjes die ik ooit in WP gemaakt heb en die ik nu om moet zetten… Leuk werk… Not :smiley:

Heb je wel de laatste versie van AppleWorks? Overigens zit MacLink daar ingebouwd. Geeft Macupdate of Versiontracker geen alternatief om het bestand te openen?

Nogmaals, ik vermoed dat het bestandje corrupt/beschadigd is. Stuurde iemand het je toe? Wellicht kan hij of zij de tekst copiëren en je dan in een emailtje toesturen of gewoon opnieuw? Irritant dat AppleWorks dan niet gewoon een melding geeft over eventuele corruptie… want dan kan ik me voorstellen dat je een strandbal krijgt… :roll:

Wellicht heb je gelijk en is het bestand corrupt. Ik informeer verder bij de persoon die het mij toestuurde. Ik zit aan versie 6 van AppleWorks. Ik zal eens upgraden en kijken of het helpt. Alvast bedankt voor jullie hulp en tips tot nog toe.

hey guys,

Probeer anders NEO ff dat is een opensource word clone.

Die opent veel soorten txt bestanden.

greetzz