Wordpress problememn met foto's plaatsen

Hoi allemaal,

Als ik een foto wil plaatsen in een nieuw bericht, die ik overigens wel in geupload krijg in de bibliotheek, krijg ik volgend bericht:

Not Acceptable

An appropriate representation of the requested resource /wordpress/wp-admin/media-upload.php could not be found on this server.

Na het lezen in het forum begrijp ik dat ik de media-upload.php op 777 moet zetten qua rechten. Maar dan krijg ik volgend bericht:

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Ik snap het niet. Ben net begonnen met wordpress en alles gaat zo makkelijk op dit na. Wat doe ik verkeerd? of welke instellingen moet ik aanpassen.
Ohja heb een.htaccess document in de wp-admin map gezet (maar volgens mij was dit voor oudere versies) ook hier merk ik niets van.

Groet Aniek

Probeer met CHMOD 777 de bestandsrechten te veranderen in de terminal, evt. middels een SUDO > SUDO CHMOD 777 media-upload.php.

Mocht je de terminal niet in willen kun je het ook doen middels de Finder zelf.

Heb je al geprobeerd om nadat je de rechten van de media-upload.php hebt aangepast de foto opnieuw te uploaden en kijken wat dan het resultaat is?

Heb je de rechten van de map waar de afbeeldingen op de server komen ook goed gezet?

Ik heb in de finder de bevoegdheden van de map media-upload op 777 gezet. Daarna geprobeerd een nieuwe foto up te loaden en dan krijg ik onderstaand bericht.

[i]The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, xx@xxx.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.[/i]

De gehele upload map staat op 777 qua bevoegdheden, dus dat lijkt me prima.

Zit het probleem in de database? want daar worden de foto's toch opheslagen?

Groet Aniek

Probleem is opgelost. De webhoster kan het alleen voor me aanpassen niet ik zelf blijkt. Maar het heeft inderdaad met de chmodd security te maken. Het werkte niet door deze in de finder op 777 te zetten bij de map media-upload.php.