Wordt de MB nog met de slechte Seagate Drive geleverd?

Er zijn problemen met bepaalde hdd van seagate. Weet niet het fijne er van af. Was geconstateerd door www.retrodata.eu Worden deze schijven nog in de Macbook geleverd?

Stond een tijd geleden op de [url=http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=2878/]voorpagina[/url]

Maar worden ze nog met deze schijven geleverd?

Aangezien Apple en seagate hebben bevestigd en werken aan een oplossing, lijkt het me dat ze niet meer geleverd worden.

Iemand zeker..?

Ja, het gaat om een bepaald aantal gemaakte harde schijven in laptops. De serienummers met problemen worden gegeven. Deze maken ze dus niet meer.

Ze zetten nog wel seagate schijven in de MacBooks maar niet meer van die generatie.

Edit: De betreffende Seagate schijven zijn onder andere door Apple in 2006 in MacBooks, MacBook pro’s en Mac mini’s gebruikt.

[quote:40f2428e0f]Het aantreffen van hardware met serienummer ST96812AS en ST98823AS en genoemde firmware versie is een legitieme reden voor paniek.

[/quote:40f2428e0f]

Ik heb ST9120822AS:
Moet ik mij nu zorgen maken?
Ze beginnen beiden met ST
Heb ik nu een Seagate?

[quote:66dbad2612="mr.x turbo"][quote:66dbad2612]Het aantreffen van hardware met serienummer ST96812AS en ST98823AS en genoemde firmware versie is een legitieme reden voor paniek.

[/quote:66dbad2612]

Ik heb ST9120822AS:
Heb ik nu een Seagate?[/quote:66dbad2612]

Zorgen maken hoeft niet, het probleem is naar verluid maar op kleine schaal gesignaleerd. Zorg er wel voor dat je alles back upt.

Leve time machine.

Ja dat gebeurd hier zeker.

Maar het zou best vervelend zijn als de interne schrijf stuk gaat. Ben ik mijn favoriete boekje voor een tijdje kwijt. :)(ik heb overigens de Santa Rosa)

[quote:8464587989="mr.x turbo"][quote:8464587989]Het aantreffen van hardware met serienummer ST96812AS en ST98823AS en genoemde firmware versie is een legitieme reden voor paniek.

[/quote:8464587989]

Ik heb ST9120822AS:
Heb ik nu een Seagate?[/quote:8464587989]

Jij heb toch niet de genoemde serienummer dan is er toch niks aan de hand? Als dat wel zo is dan worden ze dus nog steeds zo geleverd ook de Santa Rosa

Ik las ook ergens dat de 120 gb momenteel allemaal van hitachi zijn klopt dat..?

[quote:f41492ad07="mr.x turbo"]Ja dat gebeurd hier zeker.

Maar het zou best vervelend zijn als de interne schrijf stuk gaat. Ben ik mijn favoriete boekje voor een tijdje kwijt. :)(ik heb overigens de Santa Rosa)[/quote:f41492ad07]

Terugroepacties gelden ook buiten de garantietermijn, dus geen zorgen!

Maar weet iemand of de 120gb gewoon goed is die nu in de Macbooks worden geleverd. Zijn ze gewoon van hitachi of een veilige seagate of is het nog steeds een probleem ..,

Afgelopen weekend een 2,2GHz MB gekocht met 120GB disk. Het is een Hitachi.

Let op, deze steekproef met n=1 betekent niet automatisch dat alle MB’s nu met Hitachi HD’s worden uitgeleverd.

Neen, want ik er heb ook een gekocht vorige week, en ik heb een Seagate met serienummer ST9120822AS. Maar als je serienummer niet overeenkomt met bovenstaande moet je je denk ik geen zorgen maken.. Gewoon je gezond verstand gebruiken en regelmatig een back up nemen, ook als je een Hitachi drive hebt :wink: