Wordt er ingebroken in mijn MAC ??

Hallo,

Via MenuMeters heb ik steeds activiteit op op mijn netwerk
Er wordt precies ingebroken , men tracht een bestand bij te voegen in mijn map preferences , het knippert al de hele dag
het bestand begint steeds met cf# en nog drie a vier letters(cijfers)
Maar verdwijnt na een fractie van een seconde ??

Wasda ?? :oops:

Is dat een bug ?

Netwerk activiteit is er altijd als je bijvoorbeeld iTunes aan hebt staan, of iPhoto dat zoekt naar andere iPhoto die op het netwerk draaien.

Zet je Firewall anders op; zie SysteemVoorkeuren/Delen

Er staat niets aan van appl. en mijn Firewall staat wel aan . En ( nu) thuis via telenet gebeurt er niets. Morgen zal ik op het werk wel weer zien ? Ook , het is een directe lijn op adsl en thuis op kabel ik heb vermoedens dat er gehackt ( weet ik veel ) wordt .

heb je nog een mac in je netwerk, mss kun je de connectie naar de desbetrevende mac eens met Eavesdrop beluisternen dan kun je mss het ip adres achterhalen en zo uitzoeken wie het is?

Hoeveel netwerk activiteit heb je dan? Een paar bytes per seconde is geen probleem. Dat kan bijvoorbeeld RendezVous/Bonjour zijn die even aan de buitenwereld laat weten dat jouw Mac er is.

Via Little Snitch kun je zien wat er aan netwerk verkeer je Mac in en uitgaat en kun je zelf bepalen of je het wel of niet toelaat.

Ja , dat idd. een paar bytes per seconde . ik zal morgen effe proberen met Little Snitch . Maar waarom gebeurt het thuis niet ? het is toch de zelfde mac (ibook) ?

[quote:bc6d46c922="Pasco2"]knip Maar waarom gebeurt het thuis niet ? het is toch de zelfde mac (ibook) ?[/quote:bc6d46c922]Maar niet hetzelfde netwerk.

Firewall aanzetten en laten loggen, kan je precies zien wat er gebeurt .

[img:60f418f472]http://hetgilde.net/images/firewall.png[/img:60f418f472]

Ik heb dat ook, maar volgens mij is dat een tijdelijk iets dat even aangemaakt moet worden??? Ik heb het vaak bij Word, maar ook bv bij dashboard. Probeer maar eens je dashboard tevoorschijn te toveren en dan een finder window op je desktop te openen met de map preferences open. Je zult zien dat zodra je dashboard tevoorschijn haalt, er even zo'n cf# ding in je preferences map komt (dus even door je dashboard heen kijken naar je desktop). Weet ook niet wat t is.

Vandaag had ik geen activiteiten maar wel Little Snitch geïnstaleerd . :? Alles bleek normaal , maar ik blijft het wel volgen .

@ JanWillem je hebt gelijk , goed opgemerkt :slight_smile: