ik vond vandaag een boodschap van een mail delivery system in mijn mailbox, waarin o.a. het volgende stond:
Van: Mailer-Daemon@www.openkey.it
Onderwerp: Mail delivery failed: returning message to sender
Datum: 12 november 2009 18:22:20 GMT+01:00
Aan: mijnadres@provider.nl
Beste lezer,<br>
In verband met uitbreiding van onze activiteiten in Nederland en toename van goederenvervoer naar Europese en Aziatische landen heeft een Amerikaans bedrijf Advey Inc. een vacature van Transport koerier open staan.<br>
Met deze functie bent u deeltijds werkzaam en heeft een stabiele, goede, maandelijkse inkomen met flexibele werktijden.<br>
Deze vacature is ideaal voor studenten maar is ook geschikt voor alle gemotiveerde en betrouwbare mensen.<br>
U hebt geen specifieke opleiding nodig om goed uw functies te doen. Alles wat u hoeft te doen is serieus aan de slag te gaan binnen een succesvol bedrijf. Meer informatie over de vacature vindt u op onze site
<a href=3Dhttp://xwczygtj.tripod.com> Vacature transport koerier </a>. Veel succes!
Wordt mijn emailadres :x als spamadres gebruikt? En zoja, hoe maak je zoiets ongedaan.
Dankjewel voor je reactie. Wordt zoiets door een computer gedaan, dus zeg maar [i:c4a28a5e35]at random[/i:c4a28a5e35]? Zodat je adres sporadisch gebruikt wordt of loop je kans om iedere dag zo’n mail delivery system mailtje te krijgen omdat je adres dan veel gebruikt wordt?
Het kan sporadisch zijn, maar ik heb ook wel eens een paar dagen lang honderden bounce mails per dag gehad.
Gelukkig kan je in apple mail vrij eenvoudig een filter schrijven dat de bounce mails automatisch wist.
Ik mijn geval waren de berichten bijvoorbeeld gericht aan mijnadres@mijndomein.nl maar niet aan mijn echte naam. Dat in combinatie met de zinsnede "Mail delivery failed" en dan ging het mailtje automatisch de vilnisbak in.
Daar hoeft die site niet voor gehackt te zijn hoor. Puur het feit dat je emailadres ergens op het web staat is genoeg om het als afzenderadres voor spam te gebruiken.