Wordt MinDisk ook voor dataopslag gebruikt?

Deze vraag kwam bij mij op, wordt MinDisk ook voor dataopslag gebruikt? Mijn collega had een Sony(?) MiniDisk player die met een kabel ook aan z'n PC (ja, ik weet 't, Windows) gekoppeld kon worden. Die kabel moest dan wel apart besteld worden. Kent iemand deze mogelijkheid?

Minidisc is niet te gebruiken als Opslag media. Jammer eigenlijk, dit had een enorme boost geweest voor Sony.

Een Minidisc voor de Mac is usseless. Je moet je nummers opnemen als bandjes, omdat je Mac hem niet herkent.

Ik kan me herinneren dat er vroeger wel een klein computertje was van sony die minidisc als opslag medium gebruikte. In theorie is het natuurlijk ook wel mogelijk, het kan iig niet met een standaard minidisc speler.

Was het niet om muziek af te spelen? Ik heb op mijn PC ook mij MDspeler hangen, omdat de muziek dan puur hardwarematig gedraaid word spaar ik een hoop snelheid uit.

:innocent:

[edit]
Je hebt nu natuurlijk ook die Net-MD walkmans van Sony, die kunnen via een speciale USB-kabel een CD naar een MDtje overzetten, gaat een stuk sneller dan via de stereo… ik had ook bijna zo’n geval gekocht… maar toen kwam de iPod.
[/edit]

En aan je avatar te zien heb je die nu ook? De vraag kwam bij mij op omdat op een Minidisk de muziek digitaal opgeslagen wordt, dus theoretisch zou men dus ook data op een Minidisk kunnen opslaan.

Een paar jaar geleden heeft Sony (ook een aantal andere Japanse merken) een aantal producten uitgebracht die MiniDisc als opslag medium gebruikte. Helaas zijn data MD's net even iets anders dan audio MD's en niet onderling verwisselbaar. Kijk maar eens op deze link:

http://www.minidisc.org/md_data_table.htm

Hier staan een aantal producten op die data MD’s gebruiken.

De MD walkmans die op het moment op de markt zijn gebruiken de verbinding met de computer alleen om muziek mee over te zetten. Deze kunnen niet gebruikt worden voor data.