wwdc belofte nieuwe itunes

Leuk die nieuwe itunes met podcasting, maar eh.. Wanneer eigenlijk? Daar heb ik Steve niet over gehoord.

Was laatst een artikel over op de voorpagina, toen zeiden ze daarin 'nog 60 dagen', dus het zal nu wel wat minder wezen. Maar hou maar rekening met eind juli-begin augustus.

Ik zit er ook heel ongeduldig op te wachten, dat ie maar vlug komt!

en iemand enig idee wanneer en of er nieuwe IPod shuffles komen want wil mij een kopen en zou niet graag hebben dat ik week later voor zelfde prijs een dubbel zo grote kan kopen.

[mod:7c2adae951="Hobbes"]Voor iPod en iTunes is er een apparte verdeling in dit forum ;) Dus ik heb het effe verplaatst[/mod:7c2adae951] En het zal wel komen hoor ;) effe geduld.

Ik zou er niets aan hebben maar die QT ondersteuning (ofzo) waar blijft die :lol:

Ik kan niet wachten op de podcast toevoeging. iPodderX doet het niet meer voor mij

[quote:cfcb40dcd0="Hobbes"]En het zal wel komen hoor ;) effe geduld.

Ik zou er niets aan hebben maar die QT ondersteuning (ofzo) waar blijft die :lol:[/quote:cfcb40dcd0]

Ja, inderdaad! Video support in iTunes. En dan ook gelijk WMV-streams, ben ik eindelijk van die brakke Windows Media Player af :smiley:

[quote:2b1fe9388e="Nikita"][quote:2b1fe9388e="Hobbes"]En het zal wel komen hoor ;) effe geduld.

Ik zou er niets aan hebben maar die QT ondersteuning (ofzo) waar blijft die :lol:[/quote:2b1fe9388e]

Ja, inderdaad! Video support in iTunes. En dan ook gelijk WMV-streams, ben ik eindelijk van die brakke Windows Media Player af :D[/quote:2b1fe9388e]

Ik vrees dat M$ dat niet zal doen… Met hun kak-drm policy…Het zou wel welkom zijn though, om een of andere reden is speelt mediaplayer m’n video’s niet zo vloeiend af als eigenlijk zou moeten…

[quote:75537f603b="Ketsjap"][quote:75537f603b="Nikita"][quote:75537f603b="Hobbes"]En het zal wel komen hoor ;) effe geduld.

Ik zou er niets aan hebben maar die QT ondersteuning (ofzo) waar blijft die :lol:[/quote:75537f603b]

Ja, inderdaad! Video support in iTunes. En dan ook gelijk WMV-streams, ben ik eindelijk van die brakke Windows Media Player af :D[/quote:75537f603b]

Ik vrees dat M$ dat niet zal doen… Met hun kak-drm policy…Het zou wel welkom zijn though, om een of andere reden is speelt mediaplayer m’n video’s niet zo vloeiend af als eigenlijk zou moeten…[/quote:75537f603b]

Die DRM kan me gestolen worden, maar bijv. de nieuwsuitzendingen van RTL zijn in WMV, en die spelen gewoon niet lekker af in Media Player (beeld blijft hangen e.d. terwijl ik een 1,5 MBit internetverbinding heb…)

[quote:646bad43c1="Nikita"][quote:646bad43c1="Ketsjap"][quote:646bad43c1="Nikita"][quote:646bad43c1="Hobbes"]En het zal wel komen hoor ;) effe geduld.

Ik zou er niets aan hebben maar die QT ondersteuning (ofzo) waar blijft die :lol:[/quote:646bad43c1]

Ja, inderdaad! Video support in iTunes. En dan ook gelijk WMV-streams, ben ik eindelijk van die brakke Windows Media Player af :D[/quote:646bad43c1]

Ik vrees dat M$ dat niet zal doen… Met hun kak-drm policy…Het zou wel welkom zijn though, om een of andere reden is speelt mediaplayer m’n video’s niet zo vloeiend af als eigenlijk zou moeten…[/quote:646bad43c1]

Die DRM kan me gestolen worden, maar bijv. de nieuwsuitzendingen van RTL zijn in WMV, en die spelen gewoon niet lekker af in Media Player (beeld blijft hangen e.d. terwijl ik een 1,5 MBit internetverbinding heb…)[/quote:646bad43c1]

Idem, da’s het lastige… Maar daar ligt de fout bij de plugin van Microsoft… Zou mooi zijn moest Quicktime die streams kunnen afspelen :oops:

Ik hoop dat iTunes dan de zelfde podcast mogelijkheden krijgt als iPodder, wat ik nu gebruik voor mijn podcasts.

Het is alleen nog een beetje jammer dat niet meer omroepen er gebruik van maken. Alleen RVU, TROS en TELEAC maken er volgens mij nog maar gebruik van.

Meer podcasting alstublieft!

[quote="Sybren"]Ik hoop dat iTunes dan de zelfde podcast mogelijkheden krijgt als iPodder, wat ik nu gebruik voor mijn podcasts.

Gebruik je iPodderX? Bij mij synchronisreert hij niet zo goed meer sinds een tijdje. Moet veel handmatig doen.

Kan niet wachten tot iTunes podcasting ondersteunt, met omzetting tot bookmarkeble AAC

[quote:0965adae0b="Sybren"]Ik hoop dat iTunes dan de zelfde podcast mogelijkheden krijgt als iPodder, wat ik nu gebruik voor mijn podcasts.

Het is alleen nog een beetje jammer dat niet meer omroepen er gebruik van maken. Alleen RVU, TROS en TELEAC maken er volgens mij nog maar gebruik van.

Meer podcasting alstublieft![/quote:0965adae0b]

BNN heeft ook z’n programma’s van Radio 1 als Podcast :slight_smile:

[quote:567dd213cd="gerror"]Kan niet wachten tot iTunes podcasting ondersteunt, met omzetting tot bookmarkeble AAC[/quote:567dd213cd]

Die optie zit er nu [4.8] toch ook in?

[quote:3148b2be6c]Bestuursvoorzitter Steve Jobs verklaarde onlangs nog dat Apple in de volgende versie van iTunes waarmee klanten zich eenvoudig kunnen abonneren op podcasts. Naar verwachting komt in deze nieuwe versie, die [b:3148b2be6c]over ruim een maand[/b:3148b2be6c] wordt verwacht, een aparte afdeling voor podcasts.[/quote:3148b2be6c]

bron: http://www.webwereld.nl/ref/newsletter/35827

Jawel, maar dan moet je wel eerst een Podcast client hebben.

[quote:bdbf879486=“buxx”][quote:bdbf879486=“gerror”]Kan niet wachten tot iTunes podcasting ondersteunt, met omzetting tot bookmarkeble AAC[/quote:bdbf879486]

Die optie zit er nu [4.8] toch ook in?[/quote:bdbf879486]

Eind juni, begin juli komt 4.9 uit lees ik op Planet.nl http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=590651

[quote:3ad618df5b]Apple wil podcastmarkt
Gepubliceerd op maandag 20 juni 2005
(P7) Apple ligt voor op schema met de ontwikkeling van een iTunes-versie met podcast om de ontluikende podcastmarkt naar zich toe te trekken.

Drie weken eerder dan gepland zal Apple een nieuwe versie van muziekspeler annex downloadwinkel iTunes lanceren. Volgens het doorgaans goed ingelichte AppleInsider verschijnt iTunes 4.9 in de laatste week van juni of de eerste week van juli 2005 als gratis download op Apples website.

Net zoals Apple ruim 70 procent van de legale muziekdownloadmarkt naar zich toetrok, wil het bedrijf ook de podcastmarkt veroveren. Podcasts zijn radiouitzendingen, gemaakt door professionals en amateurs, die in mp3-formaat te downloaden zijn via de distributietechniek RSS. De werking van een podcastprogramma is te vergelijken met een transistorradio met voorkeuzekanalen. Zodra er een nieuwe mp3-uitzending verschijnt op een voorkeurszender, downloadt het podcastprogramma de aflevering en kopieert die naar een draagbare mp3-speler.

De maker van de iPod, Mac OS X en iTunes probeert grip te krijgen op de podcastmarkt door een omvangrijke index met podcastkanalen te integreren in iTunes. De gratis podcasts verschijnen in een aparte rubriek in de iTunes-winkel en in een apart mapje in de iTunes-muziekspeler. Uiteindelijk zullen duizenden mp3-uitzendingen via iTunes te downloaden zijn. iTunes-gebruikers stemmen met een enkele muisklik af op een voorkeurskanaal.

Op termijn wil Apple geld gaan vragen voor populaire podcastuitzendingen. Bovendien is het bedrijf in gesprek met uitgevers om bestaande of nieuwe podcasts in iTunes te verwerken. Een volgende stap is, naar verwachting, dat Apple behalve audio ook video gaat verkopen via iTunes. Sinds kort bevat iTunes een videomodule, maar die is enkel bedoeld om muziekvideo’s uit te zenden en trailers van films te tonen. De algemene verwachting is dat Apple ook complete speelfilms tegen betaling downloadbaar wil gaan maken.

Met de lancering van een podcast-iTunes begeeft Apple zich op de markt tussen partijen als Adam Curry’s Podshow en Odeo, een bedrijf van Blogger.com-oprichter Evan Williams. Podshow en Odeo willen overzichtelijke portaalsites worden waar internetters nieuwe podcasts kunnen vinden en waar de maker van dergelijke MP3-uitzendingen betaald kan worden vanuit reclame-inkomsten.

Hoewel het verschijnsel podcasten nog geen jaar oud is, wint het snel aan belangstelling onder particulieren en professionele zendorganisaties. Verscheidene Nederlandse en buitenlandse publieke en commerciële omroepen zenden reguliere radio-uitzendingen ook uit als podcast. [/quote:3ad618df5b]