WYSIWYG Web Editor Gezocht

Ik vraag me af waarom er zo weinig WYSIWYG Web editors voor Mac OS X zijn. Met name op dit OS zouden er legio moeten zijn, maar ik kan ze niet vinden. Natuurlijk weet ik van GoLive, Dreamweaver en andere bekende jongens, maar dit zijn zulke 'massale' pakketten dat het niet leuk is er mee te werken. Ik zoek gewoon een snelle, lichte en doeltreffende WYSIWYG Web editor. Ik bedoel geen tekst editor met 'live' previews, maar een echt opmaak pakket. Met ondersteuning voor alle HTML zaken, frames, e.d. en het liefst ook nog mogelijkheid voor het snel maken van forms en ondersteuning voor php/mysql. Weet iemand van het bestaan van een dergelijk pakket?

Probeer Freeway eens: http://www.softpress.com/en

[quote:7f4aed148e="dick0265"]Natuurlijk weet ik van GoLive, Dreamweaver en andere bekende jongens, maar dit zijn zulke 'massale' pakketten dat het niet leuk is er mee te werken.[/quote:7f4aed148e]

Heb je hier een gegronde reden voor? Of is het meer zoiets als: “Ik vind die band al jaren leuk, maar nu ze een hit hebben zijn ze in een keer zo commercieel.”

Ik werk veel met Dreamweaver en zou eigenlijk geen reden kunnen bedenken waarom ik dat niet zou moeten doen, echt een heel fijn pakket.

Even voor de duidelijkheid, ik ben echt geïnteresseerd in je beweegredenen en respecteer die van een ieder, ik probeer dus niet bijdehand te doen.

[quote:a1e7e5cf5d]Heb je hier een gegronde reden voor? Of is het meer zoiets als: "Ik vind die band al jaren leuk, maar nu ze een hit hebben zijn ze in een keer zo commercieel."

Ik werk veel met Dreamweaver en zou eigenlijk geen reden kunnen bedenken waarom ik dat niet zou moeten doen, echt een heel fijn pakket.

Even voor de duidelijkheid, ik ben echt geïnteresseerd in je beweegredenen en respecteer die van een ieder, ik probeer dus niet bijdehand te doen.[/quote:a1e7e5cf5d]

Dreamweaver en GoLive zijn ongetwijfelt goede pakketten, die doen waar ze voor staan. Professioneel gebruik ik Dreamweaver wel eens, maar voor snel even een pagina in elkaar te zetten vindt ik het pakket te log. Lange opstarttijd (iBook 600) en natuurlijk voor prive niet echt betaalbaar. Vaak wil ik alleen maar een pagina maken voor het gebruik in mijn programmeer omgeving, schone code, snelle acties (formulier, frames pagina’s, e.d.) zonder daar zwaar werk van te maken. DW en GL zijn daarvoor gewoon te uitgebreid.

Loud 'n clear!

Ik ben erg benieuwd naar meer “opties”, ben ook altijd in voor nieuwe dingen.

Golive natuurlijk!!!

[quote:fc17a2ab35="tijs"]Probeer Freeway eens: http://www.softpress.com/en[/quote:fc17a2ab35]

Freeway Express komt dicht in de buurt, ik heb deze geinstalleerd (demo versie) en probeer het even uit. Ziet er op het eerste gezicht goed uit. En het is ‘redelijk’ gerpijsd. $89 voor de download versie, $149 voor deze versie met de navigational menu’s, ook een handige optie om te hebben. Het verbaast me alleen dat er niet veel meer van dit soort applicaties zijn. Maar bedankt voor de tip ! :lol: