X-Press dongel gevraagd

We hebben eindelijk nieuwe spullen, en daar mee gepaard ook de nodige vergeten randapparatuur updates etc, etc... Maakt niet uit, bestellen we die toch gewoon? Onze Kwark dongel heeft nog zo'n seriele poort, maar een ADB dongel is niet meer om te ruilen voor een USB-dongel. Doen ze niet meer aan bij Kwark!!!

Ja ja ik weet het, er is een nieuwe Kwark v6.5
Die wil ik niet!
Ik wil gewoon dat Quark 4.1 het doet onder de classic mode.

En een iMate aanschaffen lijkt een goede oplossing, maar de 1 zegt van wel, en de ander weer niet.

[b:b245abfd42]Als er zovelen al Kwarkexpres 5 of hoger gebruiken, wellicht heeft iemand een onvervalst USB dongeltje over? voor een zacht prijsje???[/b:b245abfd42]

ik hoor het wel, bedankt!
Maar nu ga ik toch echt voor de kaartjes automaat liggen van de StarWars bioscoop! 8)

waarom zet je dit bericht bij "beeldbewerking" ????

:?

Volgens mij gaat de dongel samen met het registratienummer van je Quark, dus heb je niet veel aan de dongel van iemand anders.

[quote:e352b405ec="GoingStrong"]waarom zet je dit bericht bij "beeldbewerking" ????

:?[/quote:e352b405ec]

[quote:e352b405ec]Alles wat met stille beeldtechniek en -ontwerp heeft te maken kan hier terecht.[/quote:e352b405ec]

Staat hier dus goed.

En wat 6foot6 zegt klopt volgens mij. dus dan wordt het toch een imate (zelf geen ervaring mee.)[/quote]

iemand die wil investeren in nieuwe hardware maar niet wil meegaan met de al dan niet goeie software investeert dan beter helemaal niet, en sluit dan maar binnen een paar jaar beter de boeken!

hiermee bedoel ik je kunt er niet onderuit de na verloop van tijd x aantal software of hardware onderdelen moeten mee geupgrade worden…

ik reageer hier nu vanuit de positie waarbij ik nog steeds te maken krijg met opmaken in quark 4, en waarbij dan natuurlijk de fonts heel wat problemen geven, alsook het omzetten naar versie 6.5 ( en gelukkig heb ik natuurlijk nog een versie 5 om mij uit de miserie te helpen)

servir frais

wat noem je een zacht prijsje heb er hier nog een tweetal liggen weet alleen niet of dit gekoppeld is aan een serienr…

Als ik mij niet vergis waren de USB dongels vrijgewaard van het registratienummer. Weet iemand anders daar iets over?

Ik ben met de menigte eens, soft- en hardware ontwikkelt zich. Maar ik geloof dat een nieuw netwerk op zich al genoeg was voor de baas.
Eerst kijken dan kopen
Mijn voorkeur gaat uit naar InDesign, waarom dure Kwark kopen als er in mijn ogen beter software is…
Kwark vier werk ik graag mee, maar mijn gevoel zegt dat 6.5 nou ook weer niet zo’n wereldverbeterend programma is.
Ik kan het mis hebben.

En ik vind ook dat het hier goed staat → ‘in-topic’! :wink:

>Als ik mij niet vergis waren de USB dongels vrijgewaard van het registratienummer. Weet iemand anders daar iets over?

Klopt, elke dongle werkt met je QXpress, imate werkt ook prima.
Op een enkele Mac, onder OS X 10.3 (onder Tiger nog niet getest) draait v 4.1 met iMate en dongle.

Natuurlijk kun je ook 4.1 ‘kraken’ zodat de dongle niet meer nodis is. Als je maar kunt verder werken tenslotte en een bewijs van aankoop hebt zeggen we dan maar weer… Nood breekt (letterlijk) wet dan tenslotte

Toevallig van de week ook op 10.4 de iMate's geinstalleerd tbv Quark 4.1. Werkt het zelfde als onder 10.3.

In de meeste gevallen werkt het goed alleen wil Quark de hardware key soms wel eens kwijt raken tijdens het werken!

Aankoop bonnen en serienummers bezitten we idd, dus nood breekt wet, daar ben ik het mee eens. Er is al iemand zo aardig geweest dit voor mij te verzorgen.

Moet Kwark maar niet zo eigenwijs zijn…

en die iMate… ja als ie ophoudt met werken tijdens je werk, dan doet ie dat natuurlijk alleen als er een klant naast je zit, of een uur voor de deadline, dat soort dongels ehh dingen

Allemaal bedankt!

ik ga v6.5 dan maar in de toekomst ehh… kopen :innocent: