[X11] Xterm niet automatisch laten opstarten?

Als ik X11 op (laat) starten door StartOpenOffice.org, komt altijd Xterm mee naar voren.

Soms is Xterm wel handig, maar hij staat ook al standaard in de opstartlijst van X11. Kan ik regelen dat die Xterm lekker dicht blijft totdat ik 'm nodig heb? En dus niet automatisch start bij het opstarten van X11?

sloop em uit je [b:afc329d677]/etc/X11/xinit/xinitrc[/b:afc329d677].

Iets netter, omdat je andere users er niet mee in de weg zit, is het maken van een eigen ~/.xinitrc (dus met een puntje ervoor en in je home directory). Het is genoeg als deze de volgende inhoud heeft: [code:1:c270bffb0f]#!/bin/sh exec quartz-wm[/code:1:c270bffb0f]

[quote:c3ba29fec0="Buzz_D"]Iets netter, omdat je andere users er niet mee in de weg zit, is het maken van een eigen ~/.xinitrc (dus met een puntje ervoor en in je home directory). Het is genoeg als deze de volgende inhoud heeft: [code:1:c3ba29fec0]#!/bin/sh exec quartz-wm[/code:1:c3ba29fec0][/quote:c3ba29fec0]

Vraag me niet waarom, maar somehow wil OpenOffice niet meer starten met de helper-applicatie :sealed:

.xinitrc eruit gesloopt, opnieuw de helper erop en 't werkt weer…

Misschien eens de andere oplossing proberen… heb Xterm met een comment-# eruit gesloopt. Lijkt me nette oplossing.

Oeps. Dan zijn misschien de andere items in xinitrc ook belangrijk voor OpenOffice. Ik gebruik Oo zelf niet. Misschien kan je ook een kopie maken van /etc/X11/xinit/xinitrc naar ~/.xinitrc, en daar alleen de xterm regel uit weg halen. Direct de manier van P|n gebruiken mag natuurlijk ook altijd.

Slim idee: kopietje maken...

Ik ga kijken.

Bedankt voor de hulp!