X11

Heb vandaag een update gedaan van itunes en x11. Nu werkt mijn openoffice niet meer. Als ik die opstart, start zoals gewoonlijk x11 op, en dan zie ik openoffice opstarten...maar dan niks meer. Het icoontje van openoffice verdwijnt uit mijn dock, en thats it :roll: Heb openoffice al opnieuw geinstalleerd... Iemand soms suggesties?

is opgelost door x11 te verwijderen, en dan hem opnieuw te installeren.

deze topic mag gesloten worden

toch bedankt voor de moeite :?

hoe installeer je x11

Staat op de installatie cd die bij je Mac werd geleverd.

En wat houdt X11 in? Of stel ik nu een rare vraag?

Apple's window manager heet Quartz, en is verantwoordelijk voor de opbouw van het scherm en de functies van de interface (UI) X11 is een standaard unix window manager en wordt gebruikt door programma's als Gimp en open office. X11 is nodig om andere X11 programma's te laten werken.

obi

[quote:64351a7fff="Electr0n"]En wat houdt X11 in? Of stel ik nu een rare vraag?[/quote:64351a7fff] Nee, hoor. X11 is een grafische werkomgeving (GUI) voor Unix-systemen, vergelijkbaar met MS Windows of (de GUI van) OS X. [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/X_Window_System]Meer info hier[/url] :) Omdat OS X ook een Unix-variant is, kun je ook X11 gebruiken om "gewone" (niet-OS X) Unix-programma's te draaien, en Apple levert dan ook een X11-programma op de installatie-DVD's. Je moet het echter wel zelf installeren, want standaard wordt dit niet gedaan. De meeste mensen zullen het ook niet nodig hebben op een Mac, maar mocht je bepaalde programma's willen draaien dan zul je het er toch even op moeten zetten.