xbox 360 en powerbook met adsl wat heb ik nodig

Ik heb een powerbook en xbox 360. In de powerbook zit een airport extreme kaart en de xbox 360 wil ik door middel van de draadloze netwerkadapter verbinding laten maken met adsl, die kan je namelijk los bij de 360 kopen en daarmee wil ik op live. Maar wat heb ik nu precies nodig, de 360 staat boven en ja de powerbook kan je natuurlijk overall mee naartoe slepen. Maar wat mij opvalt is dat een hoop internetproviders eigenlijk niet veel weten van een adsl verbinding met een een mac en 360. Ik wil graag bij planet internet een adsl abbonement van 19,95 per maand, maar kan ik daar gewoon een draadloos modem bij bestellen en welk type. Of heeft iemand anders betere ervaring met een provider maar wel voor 19,95 per maand. Ik ben zo bang dat als ik iets afsluit ik de verkeerde modem erbij krijg, maar het moet wel draadloos zijn.

je kunt elke provider nemen en elke router. De mac maakt gewoon gebruik van het WiFi protocol. Je 360 kan ook gewoon op diezelfde router.

Ik heb mijn iMac en mijn xbox360 op dezelfde router… iMac draadloos en mijn xbox niet… vind 80 euro voor een adapter erg prijzig.

Maar hoe moet ik het dan zien, er komt een modem in de meterkast en de powerbook pakt met de extreme kaart en de 360 met de draadloze adapter het signaal op.

En heb ik ook geen extreme bassistation nodig

Je powerbook kan met bijna elke router verbinding maken, dus daar ligt het probleem niet. Voor de xbox 360 zou ik op zoek gaan naar de nieuwsgroepen en forums, en kijken wat hun tips zijn. Heeft dan een grote groep mensen een voorkeur voor een bepaalde modem (eventueel draadloos) dan zou ik die kiezen. Je powerbook zal in elk geval wel gemakkelijk in zijn te stellen.

Ik heb ook een xbox360 en had aanvankelijk wat probleempjes met de internetverbinding. Zie dit [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=65241&highlight=]draadje[/url] maar eens.

Welke internetverbinding je hebt maakt niet uit, kabel of adsl is beide ok. Omdat je meerdere apparaten wilt aansluiten op internet heb je een router nodig welke je aansluit op de modem. Aangezien je ook draadloos wilt aansluiten heb je een zogenaamde Wifi-router nodig. Een Airport Extreme is feitelijk een wifi router. Dat zou dus kunnen, het is alleen vrij duur vind ik voor de beperkte mogelijkheden die het biedt.

Zelf heb ik een wifi-router van Belkin van 79,- euro gekocht en dat werkt perfect. Met de deze router kun je de Xbox buiten de firewall geleiden (DMZ-functie) waardoor je altijd een goede verbinding hebt. Xbox live is namelijk erg kieskeurig welke poorten je open hebt staan en welke niet.

Dus als ik je goed begrijp neem ik een abo bij planet voor 19,95 met een draadloos modem dan komt een monteur een draadloos modem installeren (dat is nu gratis vandaar) die komt waar de telefoon binnenkomt dus in de meterkast. Dan moet ik een belkin draadloze router nemen die zet ik boven bij mijn360 en die sluit ik dan aan op de router, en ja dan kan je kiezen of de 360 met een netwerkadapter of gewoon met een ethernetkabel. Je kan bij planet meerdere modems bestellen maakt het uit welk modem dat moet zijn, ik heb nu alacatel speedtouch 570 gezien het maakt niet uit welk modem je neemt mac wordt bij alle niet echt lekker ondersteund geen software enzo

1. Neem ergens een abbonnement. Dat kan bij Planet Internet maar ik raad het af. Mijn persoonlijke ervaring met planet is zeer zeer slecht. Kijk eens op www.adslforum.nl voor meer info welke provider te nemen.

1. Heb je een afspraak gemaakt met een provider dan kun je het modem zelf installeren of laten installeren. Voorwaarden en vergoedingen zijn afhankelijk van de provider. Laat je echter niet te snel verleiden door aanbiedingen als ‘gratis installatie’. Kijk naar het hele pakket en de prijs voor een jaar. Zelf installeren is overigens veel makkelijker dan je denkt. Zelfs met twee linkerhanden is het goed mogelijk.

2. Op de modem sluit je een wifi-router aan. Een Belkin is een optie waarvan ik zeker weet dat hij met de xbox goed werkt maar het mag natuurlijk ook een andere zijn. De router kun je overal neerzetten maar gezien de lengte van de kabel naar de modem is het praktisch deze dicht bij de modem te zetten. Zelf heb ik de router bij een oude PC staan die nog via ethernet-kabel verbonden is met de router (enige niet draadloze apparaat bij mij thuis). Aangezien je met een powerbook werkt kan het handig zijn om gelijk een wifi-router aan te schaffen waarmee je ook draadloos kunt printen. Met een gewone wifi-router kan dat alleen wanneer je een netwerkprinter (=printer met ethernet aansluiting) bezit. Heb je een gewone USB-printer dan moet je op zoek naar een wifi-router met USB aansluiting( kost amper twee tientjes meer). Je zet dan je printer bij de router neer.

3. heb je alles aangeloten dan kun je via de browser je router confugureren. Je hoeft daar feitelijk niet veel meer te doen dan naam en wachtwoord van je provider in te tikken. Is je router geconfigureerd dan is het een kwestie van powerbook en xbox op DHCP instelling zetten en klaar is Kees.

Als uitsmijter geef ik je deze link mee. Met dit programmaatje kun je muziek uit iTunes en je foto’s uit iPhoto van je powerbook naar de Xbox streamen. Allemaal draadloos.

succes.

Weet je wat het is met zelf installeren ik heb zo'n isra kastje in mijn meterkast die moet je dan openmaken want daar komt de telefoon binnen dan moet je draden strippen en dan aansluiten op de splitter en dan weer op de modem. Maar als je het niet goed doet heb je ook geen telefoon meer, dat houd me een beetje tegen. Maar het modem komt beneden in de meterkast en daar sluit ik op de ethernet aansluiting dus de wifi router aan en kan deze dan ook in de meterkast staan of moet ik een kabel trekken naar boven en dan daar de belkin neerzetten of is hij geheel draadloos. Ja sorry ik klink echt als een dombo maar ik twijfel altijd heel erg om iets aan te schaffen

De router is draadloos naar de computer en de xbox toe. De router wordt door middel van een ethernetkabel verbonden met de modem, deze is dus NIET draadloos.

Misschien moet je eens naar een goede computerspeciaalzaak toe. Deze kunnen alles haarfijn uitleggen. Voor het aanleggen van een internet maakt het niets uit of je Apple of PC gebruikt.

Overigens zou ik ook de mogelijkheid bekijken van internet via de kabel, dan zit je niet aan je telefoonlijn (lees KPN) vast.

Daarnaast komt er toch gewoon een monteur om de zooi aan te sluiten? dan hoef je alleen nog maar de router aan je modem aan te sluiten, en dan kan de monteur je ook nog helpen om alles aan te melden etcetera, dat moet geen problemen opleveren.. waar staat je mac en je xbox? Boven, dan lijkt het mij ook het slimst de router boven te zetten, ik heb overigens ook de router thuis boven staan en heb overal in het huis optimaal bereik.. Als je in een landhuis woont zou ik er even over nadenken waar je het ding plaatst ;)

[quote:0e32a9390f="Haddock"]De router is draadloos naar de computer en de xbox toe. De router wordt door middel van een ethernetkabel verbonden met de modem, deze is dus NIET draadloos.

Misschien moet je eens naar een goede computerspeciaalzaak toe. Deze kunnen alles haarfijn uitleggen. Voor het aanleggen van een internet maakt het niets uit of je Apple of PC gebruikt.

Overigens zou ik ook de mogelijkheid bekijken van internet via de kabel, dan zit je niet aan je telefoonlijn (lees KPN) vast.[/quote:0e32a9390f]

Nou en dat vroeg ik me dus af of de router draadloos was, maar dat is hij dus niet.
Maar ik kan dat toch de router gewoon in de meterkast zetten naast het modem en aansluiten met de ethernet kabel
De xbox en computer die boven staan pakken dan het signaal van de router toch op.
Of denk ik nu wel heel simpel.

[quote:a2f9c3324d="Byron"]Daarnaast komt er toch gewoon een monteur om de zooi aan te sluiten? dan hoef je alleen nog maar de router aan je modem aan te sluiten, en dan kan de monteur je ook nog helpen om alles aan te melden etcetera, dat moet geen problemen opleveren.. waar staat je mac en je xbox? Boven, dan lijkt het mij ook het slimst de router boven te zetten, ik heb overigens ook de router thuis boven staan en heb overal in het huis optimaal bereik.. Als je in een landhuis woont zou ik er even over nadenken waar je het ding plaatst ;)[/quote:a2f9c3324d]

Oke de router staat boven bij jouw, maar je hebt dan ook een kabel moeten trekken van beneden als daar je modem staat.
Of is jouw router draadloos