xbox 360 gekocht, gezien of gespeeld?

Ik was gisteren bij de makro (in Best) waar een xbox 360 stond. Kon het niet laten om er ieder geval eens naar te kijken en hem uit te proberen. Uiteraard was hij uitverkocht, maar dat gaf niet.

Wat me ook opviel was dat de 360 vrij was terwijl de zuilen met xbox, ps2, psp en ds aanhoudend bezet waren met mensen, toch wel vreemd eigenlijk.

Het apparaat (360) vind ik niet lelijk een behoorlijk voorruitgang ten opzichte van de oude xbox maar hij was veel groter dan ik verwacht had, zeker als je hem met het nieuwe type ps2 vergelijkt, die pas daar rustig minimaal 10 keer in! Niet dat de grote iets uit zou maken, zodra ik een next gen ga halen zal dat zeker niet het criteria zijn waarop ik de console zal gaan aanschaffen. Bovendien klein hoeft ook niet altijd beter te zijn.

De 360 was aan een samsung HDtv gekoppeld. Ik heb daar even wat met COD 2, kameo en king kong kunnen experimenteren. Ik moet zeggen dat kameo en king kong echt het gevoel gaven van een spel wat gewoon op een hogere res gezet waren en vooral profiteerde van de HDtv kwaliteiten. COD 2 was wel duidelijk aan te zien dat het om een next gen console ging wat vooral af te leiden was aan de meer interactieve wereld (physics), iets wat met de oude generatie consoles niet goed haalbaar was. Toch moet ik zeggen dat ik niet zo zwaar onder de indruk was van het geheel hoewel de console duidelijk next gen is vergeleken met de huidige. Echter van een machine met drie zware ppc cores en een stevige gpu had ik toch wat meer verwacht. Natuurlijk zijn de verhalen dat het nog maar de eerste generatie spellen zijn, maar toch komt het allemaal wat erg afgeraffeld over wat me niet echt goed lijkt voor een launch.

Mij heeft de 360 ieder geval (vooralsnog) niet kunnen overtuigen. Ik hoop voor ms dat er wat beter spul in de toekomst zal zijn anders vrees ik toch wel een beetje voor de levensduur van hun console. Volgens mij hadden ze beter ervoor kunnen zorgen dat ze een game als halo 3 bij de launch beschikbaar hadden ipv proberen hals over kop de concurentie voor te zijn.
Ieder geval wacht ik nu zeker de lanch van de ps3 af om dan nog eens te vergelijken vooralsnog houd ik het gewoon bij mijn oude ps2 die me nog steeds veel leuke game uren bezorgt al zijn de graphics inmiddels zwaar achterhaalt.

Wie heeft er al een of eentje gezien en wat is je mening?

Ik wacht liever op de PS3

ik heb zo en zo geen zin om lid te worden om online te kunnen spelen wat dus wel moet met de xbox360 en dat kost je nog eens 60 euro per jaar.

in de PS3 wordt ook de nieuwe dvd of wel Blu-ray player geplaats, volgens het zeggen gaat die de dvd overnemen omdat er veel meer op kan.

Kwa kwaliteit heb ik nog weinig van gezien dus dat is nog even afwachten.

Idd PS3 zul je pas echt zien wat next gen is 8)

[quote:98544c20ab="eXperience"]Idd PS3 zul je pas echt zien wat next gen is 8)[/quote:98544c20ab]

Right back at ya… :wink: 8)

ik zag hem bij de mediamarkt..en het verbaasde me inddhoe groot hij is!! beetje jammer.. verder zagen de beelden van het spel er wel erg vet uit!

Ik ben 't helemaal met Dennie eens; Ik heb geen zin om een abonement af te sluiten (en betalen), als ik ook al voor de online spellen (mmorpg's) moet betalen voor een abonement. Dubbelop, daar doen we natuurlijk niet aan... ze geven er wel een hoop extra services voor, maar die hoef ik allemaal niet. Vriendjes zoeken enzo via xbox-live hoeft voor mij niet zo. We zitten ten slotte op een gameconsole, en niet op een datingmachine. :)

En aangezien de ps3 (die overigens ook behoorlijk groot is) blu-ray kan worden
afgespeeld later, kun je daar veel meer van verwachten imho. Zelfs al wordt dit niet
de standaard voor de DVD later, er zijn wel meer consoles die hun eigen dvd-formaat
gebruiken. En met die blu-ray kun je ongelofelijk veel meer kwijt :wink:

Maar zélfs buiten dat allemaal;
De controller maakt me niet zoveel uit… ik vind persoonlijk die van de ps2 gewoon
prima werken. Maar het feit dat je bij de xbox een miezerige HD krijgt van 20gb,
is echt een beetje goedkoop naar mijn mening. een paar filmpjes, demo’s en
arcade-downloads, en hij zit alweer vol. Zelfs op de ps2 had je grotere HD’s, en dat
bestaat al een paar jaar. Dan kun je je voorstellen als je 100,- extra hebt neergelegd
voor een paar extra’s, waaronder de HD, dat je na een jaar wéér extra kan
betalen voor een grotere HD. Doe mij maar de ps3, en dan een gewone (3.5" i.p.v. 2.5")
HD van bijvoorbeeld 80gb+ :wink: Daar kun je tenminste wat op kwijt.

pssst:
je vind de xbox groot? Heb je die koelkast van een adapter al gezien? :smiley:
Dat ding is net zo groot als de psp! De ps3 zelf is niet veel kleiner/groter dan
de xbox360, maar als je ziet wat erin zit; blu-ray, cpu-chip speciaal ontwikkeld voor gaming,
in plaats van 3 getweakte “gewone” cpu’s, een gewone HD (waar véél meer op kan).
Doe mij dan altijd de ps3 maar… plus; het [b:70dfe21e9b]blijft[/b:70dfe21e9b] Microsoft he… :stuck_out_tongue:

Ik kan niet zeggen dat ik nou zo geinteresseerd ben in consoles. Ik doe liever WOW op mijn PowerBook. Maar als ik een console zou kiezen zou ik voor de ps3 gaan.

Ik voor de Nintendo Revolution... Zelda, ik kan er niet van afblijven!

www.ternforces.tk

Dus wachten op PS3.

grt,
JNN

[quote:4703b1d505]cpu-chip speciaal ontwikkeld voor gaming, [/quote:4703b1d505]

Net daar schuilt gevaar voor Sony, hebben ze met de PS2 ook meegemaakt. Een volledig nieuwe chip ontworpen voor games (wie herinnert zich nog de gevleugelde woorden “eMotion Engine”), maar waar weinig programmeurs het onderste uit de kan konden halen wegens te complex.

Nu ja, als ik moet kiezen, kies ik voor de games en niet voor hardware/fabrikant. Momenteel heeft de Xbox voor mij hier een voorsprong, Japanse RPG’s met melige verhalen en mannetjes met grote zwaarden interesseren me niet… Een spannende WO2 shooter daarentegen… Al bij al is het gewoon te vroeg om hierover een oordeel te vellen aangezien ik maar weinig game aankondigingen heb gezien voor de PS3.

[quote:93676d07d2="FullMonty"]Nu ja, als ik moet kiezen, kies ik voor de games en niet voor hardware/fabrikant. Momenteel heeft de Xbox voor mij hier een voorsprong, Japanse RPG's met melige verhalen en mannetjes met grote zwaarden interesseren me niet... Een spannende WO2 shooter daarentegen... Al bij al is het gewoon te vroeg om hierover een oordeel te vellen aangezien ik maar weinig game aankondigingen heb gezien voor de PS3.[/quote:93676d07d2]

Misschien vind je dit wel interessant dan. Killzone 2 lijkt me trouwens wel een vet spel voor de PS3.

Uiteindelijk ga ik ook voor de type games :) Ik ben wel een crazy-anime-overdreven blabla-games, hehe.

Maar spelen zoals Final Fantasy 12 komen uit voor de ps3, en da’s nou
nét mijn favoriete spel. Jammer alleen dat FF-11 niet in Nederland op de
ps2-ps3 uitkomt.

Het is wel een gevaar dat dev’s niet het onderste uit de kan kunnen halen
met een speciaal voor games ontwikkelde cpu-chip. Maar toch gok ik er
altijd op dat ze het wel kunnen… voornamelijk omdat die game-dev’s er niet
voor niets zitten, en ze lang zo dom niet zijn :wink: Want áls ze het onderste uit
de kan kunnen halen, dan begint het freaken pas echt. Dan verzinnen ze ook
letterlijk alle truuks die ze kunnen om er écht alles uit te halen.

Hoewel ik best een fan ben van WO-shooters, vind ik die koelkast die je bij de
360 krijg een beetje te groot. Dan kun je dalijk een extra boekenplank apart houden
voor dat ding, hehehe. En buiten die WO-shooters heb ik niet écht veel gezien
wat me interesseerd in de 360. Geef mij maar bergen rpg’s, een paar goede fighters,
en wat van die gekke japan-spellen. Project Gotham Racing (of hoe ie ook heet)
is niet echt iets waar ik warm voor loop.

Maar wat me bij de 360 ook een beetje tegenhoudt is de manier van service;

• ±10,- per maand betalen voor een service die je niet gebruikt (bij sony is het gratis,
    en hoewel iets minder soepel, ik heb altijd lekker online kunnen spelen zonder
    problemen).
  • Het hele imago wat ze in mijn ogen creeëren van een vriendjesmakerij, wat op
    zich hartstikke leuk is. Maar ik denk dat ze je wel de keuze moeten laten om te kiezen
    of je dat wilt, en als je er aan meedoet, pas hoeft te betalen. VOor de simpele hardcore
    gamers die verder niet veel hoeven te zien zouden ze denk ik een tussenmoot moeten hebben.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=63534

Ik denk dat jullie te negatief over de xbox 360 zijn.

Voorop ik koop allebei de consoles, zoals ik nu heb gedaan, dus dit is geen fanboy praat.

De spellen die je gespeeld hebt zijn inderdaad eerste stroom spellen, alleen allebei zijn ports, dus opgepoetst spul. Als je project gotham 3 zou spelen zie je een duidelijk verschil.

Daarnaast wordt er gekletst dat de xbox 360 niet echt next gen is? Sorry maar de beelden die je hebt gezien van de ps3 zijn geen ingame beelden. Zucht hoevaak is dat al niet gezegd.

Dat betalen voor online gamen kan ik begrijpen, staat tegenover dat leeuwendeel van de spellen wel online kunnen, en dat het netwerk echt perfect loopt. Beide kan niet gezegd worden van de ps2 online ervaring. Man ik heb vaker timeouts dan wat anders.

Dat hele blueray verhaal is afwachten…

20 GB HD is wat mij betreft voldoende, voor muziek en films heb ik al de mac. Enige waar ik de HD van huidige xbox voor heb gebruikt is het zelf samenstellen van een soundtrack, maar ik ga echt niet 80 gigabyte aan muziek op een xbox pleuren, hoewel me library er groot genoeg voor is, hooguit een paar gig. Daarnaast is de ps3 HD grote nog niet bevestigd.

Verder zijn de reviews van de console erg positief, en werkt het allemaal goed, en tsja die adaptor, ben benieuwd of die van de ps3 beter kan.

Veel van bovenstaande is persoonlijk, maar het heeft geen nut om een console te bashen zonder feiten erbij te halen.

[quote:94c6a23c43="Cradlemini"]

Voorop ik koop allebei de consoles, zoals ik nu heb gedaan, dus dit is geen fanboy praat.[/quote:94c6a23c43]

Heeft hier iemand iets gezegd dat jij als een fanboy spreekt? Je refereert er al naar dat het niet zo is terwijl het niet eens gerezegd is?

[quote:94c6a23c43]
Veel van bovenstaande is persoonlijk, maar het heeft geen nut om een console te bashen zonder feiten erbij te halen.[/quote:94c6a23c43]

Het is inderdaad jou mening wat je hebt geschreven, maar volgens mij werd er geen console hier gebasht tenzij het deven van een mening of ervaring al meteen bij jouw onder de noemen bashen valt.

xbox 360 kan je ook niet eens kopen dacht ik, alleen op bestelling kan je hem de eerste 'X' aantal dagen krijgen.

Er stond er 1 bij de free record shop! Mooi…maar de cd lade + aan/uit knop was echt van dat plastic silver… onwijs lelijk was dat. Ik weet nit of het wel een ‘echte’ xbox360 was…want misschien hebben ze ook wel neppe daar staan…

Volgens mij is het hele "die is beter"-verhaal compleet bullocks in het geval van de PS3 en de Xbox360.

Beide systemen doen voor elkaar niet onder qua technische specs. Het verschil is in ieder geval veel kleiner dan tussen de PS2 en de ‘oude’ Xbox, die technisch veel beter was dan de PS2. Dat dit niet altijd naar voren kwam, is ook een feit: sommige PS2 versies van een spel waren net zo goed of beter dan Xbox versies, ondanks de technische superioriteit en sommige populaire spellen kwamen maar op 1 systeem uit (Zelda op PS2 of Halo op Xbox).

Blue Ray is ook iets wat niks toevoegt aan een spelconsole. Wat heb je in godsnaam aan 20Gb ruimte op een spelschijfje? 8Gb (op een dubbel layer DVD) is meer dan genoeg. En een HD van 20GB is ook meer dan genoeg, want je hoeft alleen maar spelinstellingen of highscores te saven, geen complete spellen (jah, of je moet illegaal gaan denken inderdaad…).

Volgens mij zijn de uitgever en de programmeurs (van de games) alleen verantwoordelijk voor het succes van de consoles, niet de kracht van de techniek in de kast…

Ik heb nou een Xbox en ik denk dat ik ook wacht op de PS3 :smiley:

20gb heb je om je eigen muziek onder het gamen te luisteren. ;) wel cool als je race games speelt ofzo.,. 8)

Ik ben het met je eens, op 1 puntje na.

[quote:116e37bd5d=“Cenobyte”] ondanks de technische superioriteit en sommige populaire spellen kwamen maar op 1 systeem uit (Zelda op PS2 of Halo op Xbox).
[/quote:116e37bd5d]

Zelda is van Nintendo en komt dus alleen uit op Nintendo spelcomputers. Dus je bedoeld waarschijnlijk de Gamecube, wat een geweldige spelconsole is met zeer leuke spellen.

Hier iemand die 470 pond heeft uitgegeven aan een Xbox 360, of niet... Lees de laatste regels van de omschrijving.

link