Ik was gisteren bij de makro (in Best) waar een xbox 360 stond. Kon het niet laten om er ieder geval eens naar te kijken en hem uit te proberen. Uiteraard was hij uitverkocht, maar dat gaf niet.
Wat me ook opviel was dat de 360 vrij was terwijl de zuilen met xbox, ps2, psp en ds aanhoudend bezet waren met mensen, toch wel vreemd eigenlijk.
Het apparaat (360) vind ik niet lelijk een behoorlijk voorruitgang ten opzichte van de oude xbox maar hij was veel groter dan ik verwacht had, zeker als je hem met het nieuwe type ps2 vergelijkt, die pas daar rustig minimaal 10 keer in! Niet dat de grote iets uit zou maken, zodra ik een next gen ga halen zal dat zeker niet het criteria zijn waarop ik de console zal gaan aanschaffen. Bovendien klein hoeft ook niet altijd beter te zijn.
De 360 was aan een samsung HDtv gekoppeld. Ik heb daar even wat met COD 2, kameo en king kong kunnen experimenteren. Ik moet zeggen dat kameo en king kong echt het gevoel gaven van een spel wat gewoon op een hogere res gezet waren en vooral profiteerde van de HDtv kwaliteiten. COD 2 was wel duidelijk aan te zien dat het om een next gen console ging wat vooral af te leiden was aan de meer interactieve wereld (physics), iets wat met de oude generatie consoles niet goed haalbaar was. Toch moet ik zeggen dat ik niet zo zwaar onder de indruk was van het geheel hoewel de console duidelijk next gen is vergeleken met de huidige. Echter van een machine met drie zware ppc cores en een stevige gpu had ik toch wat meer verwacht. Natuurlijk zijn de verhalen dat het nog maar de eerste generatie spellen zijn, maar toch komt het allemaal wat erg afgeraffeld over wat me niet echt goed lijkt voor een launch.
Mij heeft de 360 ieder geval (vooralsnog) niet kunnen overtuigen. Ik hoop voor ms dat er wat beter spul in de toekomst zal zijn anders vrees ik toch wel een beetje voor de levensduur van hun console. Volgens mij hadden ze beter ervoor kunnen zorgen dat ze een game als halo 3 bij de launch beschikbaar hadden ipv proberen hals over kop de concurentie voor te zijn.
Ieder geval wacht ik nu zeker de lanch van de ps3 af om dan nog eens te vergelijken vooralsnog houd ik het gewoon bij mijn oude ps2 die me nog steeds veel leuke game uren bezorgt al zijn de graphics inmiddels zwaar achterhaalt.
Wie heeft er al een of eentje gezien en wat is je mening?