Xcode updates 13.2 en 13.4 zonder Xcode installatie

De omschrijving in het onderwerp is niet bedoelt als vraag. Maar ik wordt in systeemvoorkeuren ermee geconfronteerd dat er updates beschikbaar zijn terwijl ik Xcode helemaal niet geïnstalleerd heb op een MacBook Air 13 inch, 2017 met Monterey.

Oké even de voorgeschiedenis.
Ik ben van een MacBook Air 13 inch early 2014 op de nieuwere MacBook overgegaan.
Ik heb een Automator appje van de oudere MacBook overgezet op de nieuwere. Wat het appje doet is pdf’s samenvoegen. Die Automator app werkt niet (meer) op Monterey. De stap waarin de pdf’s worden samengevoegd blijkt verouderde software te bevatten. Ik zou een Xcode command line missen. Op het internet heb ik weten te achterhalen dat het ook iets met Python te maken heeft. De details hiervan ben ik niet gaan uitspitten. Ja ik zou nu op ShortCuts moeten overstappen om een vergelijkbaar appje te maken. Maar daarvan vind ik dat dat iets is voor in een ander onderwerp. Niet respectloos bedoeld, maar puur voor de zuiverheid van dit huidige onderwerp. Ik pak nu de pdf’s gewoon op laat ze op Voorvertoning ‘vallen’. Op die manier samenvoegen gaat nog veel sneller ook.

Waar ik dus tegen aanloop is die maar terugkerende melding van die updates die beschikbaar zijn. Ik heb ze gedownload, meerdere malen. Maar dat haalt niets uit. De meldingen blijven terugkomen. Ik heb al bekeken of ik een uninstall actie kan uitvoeren. Maar daarvoor moet Xcode juist geïnstalleerd zijn. Ik ben geen ontwikkelaar en heb om die reden Xcode ook helemaal niet nodig. Ik wil er bij vermelden dat het mij opviel dat deze melding ontstond nadat ik mijn niet meer werkende Automator samenvoeg appje heb gestart.

Mijn vraag, hoe kom ik van die updates af? Is daar een methode voor?
Of moet ik Xcode eerst installeren? Vervolgens de updates er overheen. Om dan uiteindelijk de uninstall actie te kunnen uitvoeren.