xion

Ik weet niet goed waar ik dit berichtje kwijt moet dus doe ik het maar hier. Ik heb net een aantal icons overgehaald van deze site en die zien er heel leuk uit. Is er ook een manier om er een ai of eps van te maken of is daar een progamma voor. En kan ik deze icons ook gebruiken voor cd's die ik wil branden en hoe werkt dit

Of je van ikoontjes die je van deze site degelijke ai of epsjes kan maken betwijfel ik. De resolutie is gewoonlijk te laag (best een 150, en deze zijn 72). Streamliner was een zeer geschikt programma. (De vraag is maar of wij daar allemaal zo blij mee zijn dat je onze ikoontjes gaat gebruiken.) Ik begrijp trouwens niet waarom je er ai's of epsjes van wil hebben.

Ikoontjes zijn systeem-eigen elementen die je kan aanpassen via speciale programma’s Iconographer of plug-ins in photoshop (iconbuilder). Veel ikoontjes worden inderdaad tegenwoordig gemaakt eerst met Freehand of Illustrator, daarna gexporteerd naar Photoshop en daarna worden er via deze (betaalde) plug-ins ikoontjes van gemaakt (die moeten diverse groottes aankunnen tegenwoordig gaande van 128 px x 128 px tot 16px x 16 px)

Het jaarlijkse Pixelpalooza-festival georganiseerd door de mensen van Iconfactory is trouwens net gedaan. Ikoontje te kust en te keur zou ik zeggen.

Voor meer uitleg over ikoontjes en de ikonen-builders community verwijs ik je naar www.iconfactory.com
http://www.mscape.com/products/iconographer.html