XML bestand inlezen in html pagina

Ik wil een xml bestand inlezen in een html pagina, maar heb geen idee hoe ik dat moet doen. het xml bestand wordt ongeveer elke 5 minuten geupdate (door externe bron), dus ik refresh mijn frame waar ik de xml wil inlezen elke 5 minuten

de xml bron ziet er als volgt uit

<newsitems batchid="{0B94653-D23F-4B93-882E-065C36724B5A}">

<news newsid="{4A634504-441B-4C84-414D-5C8462284800}">
<received>1-7-2005 10:01:29</received>
<statuschanged>1-7-2005 10:02:10</statuschanged>
<polled>1-7-2005 10:02:54</polled>
<status>APPROVED</status>
<author>danny<author/>
<style>0</style>
<newsmessage>test message </newsmessage>
</news>
</newsitems>

Ik wil alleen maar laten zien wat tussen de <newsmessage> tags staat. Ik weet nog niet of ik een lijst van alle items wil, of alleen de eerste. Kan dit en belangrijker… Hoe doe ik dat

Misschien heetf iemand al een kant en klaar script liggen wat ik kan gebruiken

Alvast bedankt!

Kun je heel goed doen met PHP.

Zoek even op php.net op xml.

Je kan ook xslt gaan gebruiken om je xmlstructuur terug te geven. Dan heb je helemaal geen php nodig, en gebeurt alles door de browser van de bezoeker.

vb : mijn filmlijst op http://dvd.goaly.net/dvdlist.xml , die is nu maar snel & simpel opgemaakt, maar alle info staat in een xml bestand, en de data wordt opgemaakt/gefilterd/bewerkt door een extern xslt - stylesheet.

Veel info te vinden op het net hierover, wel gn makkelijke leercurve.

zou jij die bron van je filmlijst willen sturen? Ik zit al een paar uur op het web te surfen naar goeie voorbeelden, maar ik snap er nog steeds niets van. Hoop (denk) dat ik het beter snap als ik een voorbeeldje heb.

Natuurlijk,

stuur me even een pb-tje met je emailadres, en dan verstuur ik een voorbeeld van een xmlfile en bijhorend xslt-stylesheet.

heb dus geen controle over de externe xml feed, dus moet iets hebben wat gewoon maar 1 regel inleest van dat bestand. kan niets vinden op het net wat al enigszins werkt

help

Ja, als je geen controle hebt over de externe xmlfeed, zal je moeten de xml gaan inlezen met php. Daarvan heb ik niet meteen een voorbeeldje liggen, is wel goed te doen, maar vereist wat studie van de onderwerpen.

[quote:e06e67e34f="klaus"]vb : mijn filmlijst op http://dvd.goaly.net/dvdlist.xml , die is nu maar snel & simpel opgemaakt, maar alle info staat in een xml bestand, en de data wordt opgemaakt/gefilterd/bewerkt door een extern xslt - stylesheet.[/quote:e06e67e34f] Leuk voorbeeld, thanx!

Je kunt die boel toch ook gewoon gaan parsen in Javascript (met bv regExp's)?

Per ongeluk geen Tiger op je Mac? Download dan even de World of Warcraft server tracker widget en bekijk daar de ‘broncode’ eens van - die doet bijna exact wat jij wilt (buiten dat hij een html ipv een xml inleest maar da’s maar een extensie) …

ik ben ook bezig met het inlezen van een xml bestand in flash en dat gaat heel goed zolang ik een insantce van een texaerea heb, maar ik kan het zelf niet maken. kan iemand mij uitleggen hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen? ik wil dit dus hebben(zie plaatje)[img:9710ba15f6]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8070[/img:9710ba15f6]. ben bezig met een website en via het inlezen van een xml bestand kan ik de tekst aanpassen zonder de fla te hoeven publiceren.

daan.