XML en Flash vraag

Hoi Luitjes,

Ben gisteravond tot diep in de nacht aan het klooien geweest en ik kom er echt niet uit. In flash heb ik iets gemaakt waarmee ik een XML bestand kan bijwerken, maar het is nog niet helemaal zoals ik het wil

[code:1:87495b7031]myXML.firstChild.appendChild(myXML.createElement("entry"));
myXML.firstChild.lastChild.attributes.myName = myName;
myXML.firstChild.lastChild.appendChild(myXML.createElement("description"));
myXML.firstChild.lastChild.lastChild.appendChild(myXML.createTextNode(myMessage));[/code:1:87495b7031]

[b:87495b7031]Met bovenstaande code wordt het volgende aangemaakt:[/b:87495b7031]
<entry myName=“Jesper”><description>Omschrijving tekst</description></entry>

[b:87495b7031]Maar ik wil het zo hebben:[/b:87495b7031]
<entry><name>Jesper</name><description>Omschrijving tekst</description><link>www.link.nl</link></entry>

Wat moet ik veranderen / toevoegen om bovenstaande te krijgen?

Alvast dik bedankt! :slight_smile:

Probeer dit es [code:1:c8ec30a130]myXML.firstChild.appendChild(myXML.createElement("entry")); myXML.firstChild.lastChild.appendChild(myXML.createElement("name")); myXML.firstChild.lastChild.lastChild.appendChild(myXML.createTextNode(myName)); myXML.firstChild.lastChild.appendChild(myXML.createElement("description")); myXML.firstChild.lastChild.lastChild.appendChild(myXML.createTextNode(myMessage)); myXML.firstChild.lastChild.appendChild(myXML.createElement("link")); myXML.firstChild.lastChild.lastChild.appendChild(myXML.createTextNode(myLink)); [/code:1:c8ec30a130]

Ik weet niet of je geholpen wordt door "ik denk gezien jouw code dat het dit moet zijn", maar dit denk ik dus:

[code:1:e5d4ed58d1]myXML.firstChild.appendChild(myXML.createElement("entry"));
myXML.firstChild.appendChild(myXML.createElement("name"));
myXML.firstChild.lastChild.lastChild.appendChild(myXML.createTextNode(myName));
myXML.firstChild.lastChild.lastChild.appendChild(myXML.createTextNode(myMessage));[/code:1:e5d4ed58d1]

spannend, wie van ons heeft het goed :P

edit: ik ben iig de link vergeten, maar die kun je op gelijke wijze toevoegen

[quote:c9fb75bb49="AppletjeEitje"]Ik weet niet of je geholpen wordt door "ik denk gezien jouw code dat het dit moet zijn", maar dit denk ik dus:

[code:1:c9fb75bb49]myXML.firstChild.appendChild(myXML.createElement("entry"));
myXML.firstChild.lastChild.lastChild.appendChild(myXML.createTextNode(myMessage));[/code:1:c9fb75bb49][/quote:c9fb75bb49]

Volgens mij maak je hiermee iets van <entry>…</entry><name>…</name> maar ik kan verkeerd zijn

[quote:8ad4567b6a="AppletjeEitje"]Ik weet niet of je geholpen wordt door "ik denk gezien jouw code dat het dit moet zijn", maar dit denk ik dus:

[code:1:8ad4567b6a]myXML.firstChild.appendChild(myXML.createElement("entry"));
myXML.firstChild.lastChild.lastChild.appendChild(myXML.createTextNode(myMessage));[/code:1:8ad4567b6a][/quote:8ad4567b6a]

[b:8ad4567b6a]Dan krijg ik dit in mijn XML file:[/b:8ad4567b6a]
<entry /><name><description>descrippie lala</description></name>

Niet goed dus, de waarde die binnen <name> getoond moet worden wordt ook niet weergegeven.

[quote:fcbde55529="AdmiralFreezbee"]Probeer dit es [code:1:fcbde55529]myXML.firstChild.appendChild(myXML.createElement("entry")); myXML.firstChild.lastChild.appendChild(myXML.createElement("name")); myXML.firstChild.lastChild.lastChild.appendChild(myXML.createTextNode(myName)); myXML.firstChild.lastChild.appendChild(myXML.createElement("description")); myXML.firstChild.lastChild.lastChild.appendChild(myXML.createTextNode(myMessage)); myXML.firstChild.lastChild.appendChild(myXML.createElement("link")); myXML.firstChild.lastChild.lastChild.appendChild(myXML.createTextNode(myLink)); [/code:1:fcbde55529][/quote:fcbde55529]

DIE WERKT :smiley:

Tis af en toe echt zo’n gedoe met die nodes, weet iemand misschien nog een handige afbeelding ofzo waar ik kan zien hoe die nodes nou in mekaar steken? lastChild, firsChild, nextSibling enz.

THX, ik ben echt blij nu :lol:

Joehoe gewonnen :wink:

[quote:b3291b4340="Jesper"][quote:b3291b4340="AdmiralFreezbee"]Probeer dit es [code:1:b3291b4340]myXML.firstChild.appendChild(myXML.createElement("entry")); myXML.firstChild.lastChild.appendChild(myXML.createElement("name")); myXML.firstChild.lastChild.lastChild.appendChild(myXML.createTextNode(myName)); myXML.firstChild.lastChild.appendChild(myXML.createElement("description")); myXML.firstChild.lastChild.lastChild.appendChild(myXML.createTextNode(myMessage)); myXML.firstChild.lastChild.appendChild(myXML.createElement("link")); myXML.firstChild.lastChild.lastChild.appendChild(myXML.createTextNode(myLink)); [/code:1:b3291b4340][/quote:b3291b4340]

DIE WERKT :smiley:

Tis af en toe echt zo’n gedoe met die nodes, weet iemand misschien nog een handige afbeelding ofzo waar ik kan zien hoe die nodes nou in mekaar steken? lastChild, firsChild, nextSibling enz.

THX, ik ben echt blij nu :lol:[/quote:b3291b4340]

ERg makkelijk is 't inderdaad niet. Bekijk anders [url=http://www.actionscript.org/tutorials/intermediate/XML/index.shtml] dit [/url^] eens, daar staat de siblling en child goed uitgelegd. En voor de rest: boompjes tekenen!

[quote:2fd66557ee="AdmiralFreezbee"]Joehoe gewonnen :wink:[/quote:2fd66557ee]

Gefeliciteerd! :lol: Eerlijk is eerlijk, waar moet het kratje Bavaria naar toe?