XMS net - glasvezel

Hey allemaal,

Heeft een van jullie misschien ervaring met XMS net?
ik krijg dit jaar glasvezel 50Mbit up en down :inlove: maar was wel benieuwd of er al mensen zijn aangesloten op dit netwerk

yep, werkt goed, echt nog 0 problemen gehad :)

ik ga later dit jaar over op XMS. Eindelijk naar lang actie voeren[b:f8767f9e3b] [in Amersfoort Noord] [/b:f8767f9e3b]hebben dan toch ook eindelijk glasvezel van XMS

http://www.nieuwlandopglasvezel.nl/

me maatje heeft het al en dat gaat als een speer en ook geen problemen ondervonden :smiley:
top dus…

Kan niet wachten… :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

[quote:cdb6d2ca2e="hansjii"]yep, werkt goed, echt nog 0 problemen gehad :)[/quote:cdb6d2ca2e]

Ik heb sinds vandaag (eigenlijk gister) ook XMSnet. Via het draadje gaat het goed, maar ik wil natuurlijk ook zonder draadje kunnen internetten. Het liefst met behulp van mijn Airport Express. Nu lijkt het niet echt te werken.
Ik las dat XMS draadloos internet niet support. Wat moet ik doen om mijn powerbookje te laten praten met mijn Airport?
Hij ziet m wel, maar krijgt er geen internet van.

Het werkt! Echt! Ineens had ik verbinding met mijn Airport Express...

[quote:036826f9f3="GJB"]Het werkt! Echt! Ineens had ik verbinding met mijn Airport Express...[/quote:036826f9f3] Dat je niet direct verbinding had komt omdat het netwerk van XMS je huidige computer netwerk kaart enkele tijd vast houdt. Meestal na een paar minuten tot een paar uur dan ziet het netwerk de nieuwe apparatuur en kun je daarmee aan de gang. Zodoende dat het even duurde.

[quote:2712f89655="Jurjen de Vries"][quote:2712f89655="GJB"]Het werkt! Echt! Ineens had ik verbinding met mijn Airport Express...[/quote:2712f89655] Dat je niet direct verbinding had komt omdat het netwerk van XMS je huidige computer netwerk kaart enkele tijd vast houdt. Meestal na een paar minuten tot een paar uur dan ziet het netwerk de nieuwe apparatuur en kun je daarmee aan de gang. Zodoende dat het even duurde.[/quote:2712f89655]

Laten we nu nog even het woord ‘MAC’ adres vallen (Media Access Controller - een unieke nummer per aparaat dat met een netwerk in vebinding kan komen, heeft. Bv airport-kaart, ethernet, modem, …) en je uitleg is volledig :slight_smile:

Shoot. Dat wil ik ook.

De hele kliek voor 50 euro en dan ook nog eens minimaal 50 Mbps up- en down.

Ik ben zo ontzettend jaloers!!! :stuck_out_tongue: :lol:

[quote:ce59ebe1a4="Jello"]Laten we nu nog even het woord 'MAC' adres vallen (Media Access Controller - een unieke nummer per aparaat dat met een netwerk in vebinding kan komen, heeft. Bv airport-kaart, ethernet, modem, ...) en je uitleg is volledig :)[/quote:ce59ebe1a4]

ja thanks. Ik wou het niet te ‘moeilijk’ gaan uitleggen, er komt vaak al zo’n hoop informatie op mensen af die wat nieuw met de terminologie zijn. Zeker als ze een MAC book hebben :smiley:

[quote:ac62407f38="KarelWillem"]Shoot. Dat wil ik ook.

Ik ben zo ontzettend jaloers!!! :stuck_out_tongue: :lol:[/quote:ac62407f38]

Je kunt ook een bewoners initiatief beginnen zoals ze in Vleuterweide, Zeewolde, Nieuwland, etc doen :wink:
Welke plaats kom je vandaan?

[quote:78f51ee491="Jello"][quote:78f51ee491="Jurjen de Vries"][quote:78f51ee491="GJB"]Het werkt! Echt! Ineens had ik verbinding met mijn Airport Express...[/quote:78f51ee491] Dat je niet direct verbinding had komt omdat het netwerk van XMS je huidige computer netwerk kaart enkele tijd vast houdt. Meestal na een paar minuten tot een paar uur dan ziet het netwerk de nieuwe apparatuur en kun je daarmee aan de gang. Zodoende dat het even duurde.[/quote:78f51ee491]

Laten we nu nog even het woord ‘MAC’ adres vallen (Media Access Controller - een unieke nummer per aparaat dat met een netwerk in vebinding kan komen, heeft. Bv airport-kaart, ethernet, modem, …) en je uitleg is volledig :)[/quote:78f51ee491]

Tnx voor alle uitleg, maar waarom wordt mijn computer eerst vastgehouden?

ik heb zins een maand ook xms. maar ik ben er niet echt tevreden over,de snelheid is goed. maar het is ontzettend onstabiel als ik me modem rechtstreeks op me pc aansluit gaat het wel goed,maar zodra ik hem aan me router hang valt me internet af en toe uit,en als ik op xbox live aan het spelen ben word ik er afgegooid . en dit alleen als me router er tussen hangt,denk ook dat het daar aan licht ik heb een belkin 10/100 router. heeft iemand misschien advies welke ( wired )router ik het beste kan gebruiken voor xms? en aan de helpdesk heb ik ook niks,wand die helpen niet echt.

[quote:63dedb63ef="Masmeyer"]ik heb zins een maand ook xms. maar ik ben er niet echt tevreden over,de snelheid is goed. maar het is ontzettend onstabiel als ik me modem rechtstreeks op me pc aansluit gaat het wel goed,maar zodra ik hem aan me router hang valt me internet af en toe uit,en als ik op xbox live aan het spelen ben word ik er afgegooid . en dit alleen als me router er tussen hangt,denk ook dat het daar aan licht ik heb een belkin 10/100 router. heeft iemand misschien advies welke ( wired )router ik het beste kan gebruiken voor xms? en aan de helpdesk heb ik ook niks,wand die helpen niet echt.[/quote:63dedb63ef]

In dit geval ben je ontevreden over je router, niet zozeer over XMS, want zonder de router haal je gewoon stabiel je snelheid.

De meeste router fabrikanten adverteren met 100/100. Dat is een vervelende marketing/verkoop truuk, maar de meeste routers halen helemaal geen wan <-> lan troughput (dit is de doorvoersnelheid van internet naar je pc’s/xbox) van 100Mbit. Ze zijn geschikt voor ADSL of kabel, maar niet voor glasvezel snelheden. Op het moment dat je snelheid gaat trekken wordt de processor van je router belast en kan daarvan over zijn nek gaan.

Oke, dan nu de oplossing. Op www.glasvezel.nu schrijven we recensies van routers welke geschikt zijn voor glasvezel snelheden, en een compleet artikel waar je op kan letten bij de snelheid. De directe links zijn http://www.glasvezel.nu/apparatuur en http://www.glasvezel.nu/faq/snelheid-controleren-en-verbeteren .

Laat maar weten als je nog een vraag hebt.

ja oke je heb gelijk :P

maar ik heb ff op die site gekeken,en ik denk gewoon dat mij router niet geschikt is voor glasvezel.
ik ga vandaag een nieuwe router kopen,maar zit te twijfelen tussen Linksys WRT54G2-EU 38€ en de Linksys WRT160N-EU van 59€.

iniedergeval bedankt.

[quote:4048632701="Masmeyer"]ja oke je heb gelijk :P

maar ik heb ff op die site gekeken,en ik denk gewoon dat mij router niet geschikt is voor glasvezel.
ik ga vandaag een nieuwe router kopen,maar zit te twijfelen tussen Linksys WRT54G2-EU 38€ en de Linksys WRT160N-EU van 59€.

iniedergeval bedankt.[/quote:4048632701]

De Linksys WRT160N hebben we eerdaags een test mee. Op het eerste gezicht ga ik die ondanks de meerkosten aanraden ivm stabiliteit van de router.

oke maar in hoeverre is hij stabieler dan de WRT54G2?

jow wou ff zeggen dat ik de WRT160N heb gekocht en het loopt nu als een zonnetje. alles werkt goed,en me snelheid is soms nog hoger :P

nog many thanks Jurjen.

[quote:295f10731b="Jurjen de Vries"][quote:295f10731b="KarelWillem"]Shoot. Dat wil ik ook.

Ik ben zo ontzettend jaloers!!! :stuck_out_tongue: :lol:[/quote:295f10731b]

Je kunt ook een bewoners initiatief beginnen zoals ze in Vleuterweide, Zeewolde, Nieuwland, etc doen :wink:
Welke plaats kom je vandaan?[/quote:295f10731b]
Soest. En de glasvezelkabel ligt recht voor mijn deur.
Alleen beheerd door Portaal en alleen voor de huurders van die woningbouwvereniging.

Het is niet eerlijk! :mrgreen:

Kan iemand me vertellen hoe het met de contractsperiode zit? Sluit je dit voor minimaal 12 maanden af? En weet iemand hoe snel de verbinding nu geleverd gaat worden? (In mijn geval: Stadstuinen Amersfoort). Ik weet nml niet hoe lang ik hier nog blijf wonen en wil dus niet onnodig lang aan het contract vastzitten.