Xpress 4.1 / EPS illustratie niveau 2 implementatie

Illustratie bewaard als Illustrator 8 eps en geïmporteerd in Xpress geeft geen melding bij printen. Echter is dezelfde illustratie in 9 of 10 bewaard krijg ik de melding "Deze pagina bevat EPS-illustraties met niveau 2 implementatie. Wilt u doorgaan". De print komt er gewoon uit. Printen rechtstreeks vanuit Illustrator geen melding. "Probleem" zit hem volgens mij in xpress.

Wat is de oplossing? Wil illustraties niet telkens als Ill 8 bewaren

Op mijn werk hebben we er ook altijd last van, van de 'niveau 2 implementatie'. Het is bij ons zelfs al een gevleugelde uitspraak geworden: "oh jee, we hebben weer een niveau 2 implementatie..."

Het lijkt erop dat het geen gevolgen heeft voor het document en kan je er gewoon rustig op dtp’en.

Misschien sla ik de plank volledig mis maar volgens mij slaat de opmerking op de verschillende postscript niveau's. Het is allemaal begonnen met postscript 1. Later kwam postscript niveau 2. Tegenwoordig zitten we als het goed is op niveau 3. Ik denk dat Quark de opmerking erin heeft gezet omdat ten tijde van 4.1 Postscript 2 opkwam? Het lijkt mij gewoon een waarschuwing zo van: Je stuurt dit quark document met EPS naar de laserprinter/ uitdraaistation maar weet je wel zeker dat de printer/ uitdraaistation het document wel kan verwerken want hij heeft (minimaal) niveau twee nodig. Ik heb er echter nog nooit echt last van gehad (behalve dat elke keer die opmerking weer te voorschijn komt). Ik kan me bijna niet voorstellen dat er nog laserprinters/ uitdraaistations zijn die geen niveau twee ondersteunen. Maar nogmaals misschien sla ik de plank volledig mis.

Klaas Geert,

Ik heb een file in illustrator in 8, 9 en 10 weggeschreven met posscript optie “Niveau 2”
Alleen bij de 8 versie geeft het in xpress geen melding.

Of sla ik de plank nu helemaal mis ‘:wink:

Hmm… you're right! Ik zal kijken of ik er nog wat verder in kan duiken.

Is het toevallig zo dat je in het illustrator file weer een photoshop file hebt ingesloten of andere implantaten (jpg etc.).?

Volgens mij zit het hem daar in, want xpress 4 geeft niet altijd die melding
en een implementatie in een file staat zeker los van het Postscript niveau
zoals bovenstaand vemeld.

In de Illustrator bestanden zitten geen Photoshop files. Het vreemde is zoals ik al vermelde dat het in 8 goed gaat en vanaf 9 deze melding krijg. Verder niets aan instellingen verander.