Xpress 4.11 en documenten

Wie weet waarom een XPress-document niet opent in XPress als je er op dubbelkilikt?!? De switch van finder naar programma is goed maar dan gebeurt er niets meer...

En dan nog iets:
sommige documenten weggeschreven als 4.1 crashen regelmatig tijdens het openen in XPress. zelfs de classic-omgeving crasht mee. Schrijf je dan de docs in versie 3.3 weg is er geen probleem meer. Waardoor komt dat?

En dan nog iets:
Het kleurenpallet in XPress is ook de kluts kwijt: In plaats van bijvoorbeeld 'magenta' staat er nu: 'an internal error occurred' of bijv 'Exception stack overflow' etc.
open je het document op een andere mac in 9.2 dan staan de juiste namen er weer!!

uiteraard heb ik de prefs van XPress al weggegooid…

Wie weet raad?

Ward

Klinkt als: Quark even helemaal opnieuw installeren?

er lijkt me iets helemaal niet goed te zijn. Zelf heb ik wel eens gehad dat dubbelklikken op een icoontje ook niet werkte, soms helpt dan bureaublad opnieuw opbouwen, en Norton heeft bij mij de problemen ook een keer opgelost.

Documenten openen vanuit het programma (i.p.v. dubbelklikken op icoon) gaat meestal goed.

Die andere meldingen in het kleurenpallet doen me aan iets ernstigers denken, dus ik zou Quark even helemaal opnieuw installeren en kijken of het dan weer normaal werkt.

Dit gebeurd mij ook in photoshop 6 (classic) terwijl ik osx draai. Maar gelukkig ben ik daar (hopelijk) vanaf als ik photoshop 7 heb...

Ook leuk (maar niet echt): Probeer eens 'bewaar als' en je komt er achter dat het schermpje 'wilt u het oude bestand overschrijven Ja nee annuleer' gehel overhoop ligt zodat je alleen voor 'nee' kunt kiezen. Gewoon 'saven' gaat wel. Bovendien verliest Quark ook vaak de connectie met de server, die op het bureaublad nog geheel toegankelijk is. Trouwens, Illustrator 10 communiceert onder OS 10.2 opeens ook niet meer met de server-schijven.

Dus dat wordt de komende tijd weer roeien met de riemen die we hebben.

Henk