XPress 4 verzamel voor servicebureau / archiveren

Op mijn werk zijn we het archiveren van XPress-bestanden onder de loep aan het nemen.

XPress 4 kent de functie “Verzamel voor servicebureau” maar neemt de fonts niet mee. In versie 5 en 6 is dit wel ingevoerd, maar daar kan niet iedereen op overstappen. Weten jullie een xtensie of handig programaatje dat vanuit QXP 4 wel de fonts meeverzameld? Iets Flightcheck-achtigs misschien?

[quote:0314becdaf="macdijk"] Iets Flightcheck-achtigs misschien?[/quote:0314becdaf]

Eeh… Flightcheck misschien? :smiley:
En anders kun je hier es kijken.
Bijna onderaan. QXP Delivery. Keb het niet getest, maar misschien de moeite waard.

Je kunt het ook met Extensis preflight proberen... Quark extensies voor font collects kan ik niet zo 1,2,3 bedenken....

Ik zou zeggen: Banta Fontcollector, onderdeel van een gratis bundel: [url]http://www.meadowsinfo.com/pubsolutions/freesoftware_detail.htm[/url]

Bedankt voor de hulp, hier kom ik wel verder mee!

Al weer een reden om op Indesign over te stappen. Indesign kan je wel een pakket maken met fonts.

Maar euh.

Misschien hebben we nog tips voor het archiveren?!

Puur voor het verzamelen van je xpress document is Axtensis Collect Pro een ideale xtensie. Werk zeer goed en overzichtelijk.

Atensis = Extensis (typen blijft moeilijk :P )

Het is natuurlijk beter wanneer het er al in zit. Met name bij z'n duur pakket als Quark.

[quote:b247f8e038="macdijk"]XPress 4 kent de functie "Verzamel voor servicebureau" maar neemt de fonts niet mee. In versie 5 en 6 is dit wel ingevoerd, maar daar kan niet iedereen op overstappen. Weten jullie een xtensie of handig programaatje dat vanuit QXP 4 wel de fonts meeverzameld? Iets Flightcheck-achtigs misschien?[/quote:b247f8e038]

Extensis Collect Pro…die neemt ook gelinkte illustraties in Illustrator mee en ook de fonts, zowel van AI als van Quark…

[quote:81854f0386="Lytstomke"]Het is natuurlijk beter wanneer het er al in zit. Met name bij z'n duur pakket als Quark.[/quote:81854f0386] Tuurlijk is het beter als het er al in zit. Maar...

Fonts mogen in 9 van de 10 gevallen helemaal niet gekopieerd worden. Het ontbreken van deze functie is dan ook de heren van Quark niet aan te rekenen, maar zit 'm voornamelijk in de juridische situatie.

In Suitcase kun je overigens ook fonts verzamelen voor je serviceburo.