Bovenste gedeelte is een Xpress 6 document geopend in Xpress 7.
Onderste gedeelte is een nieuw Xpress 7 document.
Wanneer er een kader met een willekeurige kleur van het ene naar het andere document gekopieerd wordt verandert de kleur ook. Met cyaan is het verschil het grootst, maar bij alle kleuren gebeurt dit dus. Ik heb geprobeerd met de kleur instellingen en weergave profielen te rommelen in Xpress, maar het verschil blijft. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om de juiste kleuren weer te geven?
ps. Aub geen opmerkingen over Indesign, daar gaan we later misschien mee bezig als er wat meer tijd is.
ik heb dit probleem ook opgemerkt en gelukkig opgemerkt tijdens het plakken in een nieuw document dat de kleuren veranderen. Toch moet dit in de richting van de kleurprofielen, instellingen gezocht worden naar het waarom van dit alles!
Zoals ik al dacht, Quark heeft in v 7 nieuw colormanagement geduwd.[url=http://quarkvsindesign.com/articles/a1/how-to/2007/color-management-in-quarkxpress-6x-for-the-absolute-beginner/]Hier een mooi artikel[/url] en how-to. Hoop dat je er wat aan hebt. En nee zal niks zeggen over InDesign... :evil:
<------
Xpress 6.x gebruikt andere oudere kleurtabellen dan 7.x.
Wil je het gelijktrekken dan zip je de map 'colors' van 7 en copieer je de map colors van 6.5 naar je 7.x Xpress map.
Dan zijn ze gelijk
[quote:19245ed037="Ferdinand"]Xpress 6.x gebruikt andere oudere kleurtabellen dan 7.x.
Wil je het gelijktrekken dan zip je de map 'colors' van 7 en copieer je de map colors van 6.5 naar je 7.x Xpress map.
Dan zijn ze gelijk[/quote:19245ed037]
Dat klinkt erg gemakkelijk. Ik ga het vanavond even proberen.
[quote:7208b1687e="Kyokushinkai"][quote:7208b1687e="Ferdinand"]Xpress 6.x gebruikt andere oudere kleurtabellen dan 7.x.
Dan zijn ze gelijk[/quote:7208b1687e]
Dat klinkt erg gemakkelijk. Ik ga het vanavond even proberen.[/quote:7208b1687e]
Helaas, het probleem blijft.