XPress 6 en OpenType - help

Fijn probleempje met XPress 6.1 en OpenType. Een relatie gebruikt de MyriadMM in z'n huisstijl en gaat nu naar OsX. Ze hebben braaf MyriadPro besteld (i.v.m. Euro) en overal gaat het goed...behalve in XPress. De Multiple Master werkt ook niet meer in X (hoewel, in XPress staan wèl de verschillen varianten in het menu...). Iemand een suggestie om de Myriad met de Euro met XPress te laten werken. Ik zat zelf te denken om het oude font met Fontographer maar om te bouwen, dan (voorlopig) maar geen OpenType.

Oh ja, de reaktie van Quark hield ongeveer in dat ‘Het operating system van Apple geen goede ondersteuning biedt van OpenType, dus kan XPress dat ook niet’. Zoiets kwam ik inderdaad tegen, alleen ging het daar over 8.5… Je zou ze toch! :evil:

Edwin

Wat dacht je van de gewone Adobe Myriad? Daar zit netjes de Euro in. MM fonts zijn nooit erg betrouwbaar geweest. Open Type zit er wel aan te komen, maar er zijn nog drukkers met een RIP die zich er in kan verslikken. Dat OT niet goed werkt in Quark zou ook aan je fontmanager kunnen liggen...

Ik krijg trouwens niet de Myriad of de Myriad Pro aan de gang. Ik heb ze allebei. (de Pro zat bij Adobe CS) en in XPress 6 doen ze het geen van beiden. Terwijl andere PRO-fonts keurig in beeld komen.

Ach wat leuk, in InDesign doen ze het allemaal…

[quote:13f5aa2026="kanjerDOTcom"] Ik zat zelf te denken om het oude font met Fontographer maar om te bouwen, dan (voorlopig) maar geen OpenType.

Oh ja, de reaktie van Quark hield ongeveer in dat ‘Het operating system van Apple geen goede ondersteuning biedt van OpenType, dus kan XPress dat ook niet’. Zoiets kwam ik inderdaad tegen, alleen ging het daar over 8.5… Je zou ze toch! :evil:

Edwin[/quote:13f5aa2026]

Ik ben bang dat Mac OS X die met Fontographer te converteren MM ook niet jubelend zal slikken, zeker i.c.m. XPress.
Die Myriad Pro vind ik echt een waanzinnig mooie letter, zat bij de PageMaker plug-in voor InDesign CS waar de Myriad Pro Condensed al bijzat. Ik gebruik ze momenteel samen met de Jenson Pro in een klus en wat er op 120 grams papier uit m’n LaserWritertje komt zetten grenst aan het ongelooflijke, dit is eindelijk weer echt ouderwetsch zetwerk.