Xpress klapt er steeds uit

Xpress klapt er steeds gelijk uit bij het opstarten van dat programma. Krijg heel kort even te zien wat er is, o.a. Bytes requested 4, bytes available:0 en iets met Leafstream:.... Alles een keer opgestart maar geen resultaat!

voor de zekerheid: os 9 of x? of misschien 7.0, 7.5, 8 ?

en welke XPress?

os 10.4 xpress 6.5

vanmorgen de gehele tijd goed gewerkt. Heb even os 9 moeten draaien ivm Bee-line tekenprogramma. Daarna niet meer gewerkt.

sorry,

helemaal geen ervaring met die combi…

iemand anders?

voorkeuren weggegooid?

hele mapje 'preference Quark'??

zoek even op deze:

com.quark.QuarkXPress.plist

Zet die even op je bureaublad, dan quark bekijken of er iets veranderd is.

Klapt er toch weer uit.

Sorry...dan zou ik het ook niet weten.

(mischien maakt hij nog steeds ergens connectie met os9, door een bestand wat in gebruik is)

Even alleen het programma kopieren (zonder extensies) naar bv buroblad en dan opstarten?

een tip die wel zou moeten lukken, activeer de fonts vooraf handmatig in suitcase, open nu de file nog eens...

ik heb heel wat files (xpress 5) die wanneer ik ze open in quark 6.5 hij die weldegelijk opent maar na enkele seconden het programma eruit floept, gewoonweg door de autoactiviation van suitcase!

servir frais

Neen, allemaal noppes. Nu al reeds tig maal opgestart. Het lijkt erop alsof Xpress een soort contact moet maken en die niet kan maken waardoor het programma niet verder wil werken...

ik heb heel wat files (xpress 5) die wanneer ik ze open in quark 6.5 hij die weldegelijk opent maar na enkele seconden het programma eruit floept, gewoonweg door de autoactiviation van suitcase!

Ook niet want programma is gemaakt in 6.5 en al herhaaldelijk bewaard.

[quote:04b1852213][/quote:04b1852213]

Xpress services maar gebeld: gaven me het advies om alles weg te gooien en opnieuw te installeren. Ja dan doet ie het wel weer!

Txs voor advies verder.

ik zag daar iemand Suitcase melden

mijn ervaring met een eerdere versie van XPP is dat negen-tiende van xpress-instabiliteit te maken heeft gehad met “rotte” fonts.

Probeer eens je hele bak fonts te disable-en.