XPress wil niet openen!

Wij krijgen vaak bestanden aangeleverd. Nu krijg ik een QuarkXPress document aangeleverd. Versie 5.0 Passport voor de PC. Wij werken met 6.1 Passport Mac en krijgen het document niet geopend. We hebben het via collega's ook al geprobeerd, maar die stuiten tegen het zelfde probleem. Ook onder 7! Ook hebben wij een InDesign Converter (plugin) en die accepteerd hem ook niet!

Het gekke is… we kunnen het bestand hier wel op een PC openen. Ook als ik hem hier op sla al een oudere versie kan ik hem nog steeds niet openen op de Mac. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Inmiddels heeft de klant het bestand al op veschillende maniet opgeslagen… maar nog steeds geen succes.

Geef xpress nog een (fout)melding?

Probeer het eens te openen op een Mac met QXP5 ... en dan daarvandaan bewaren als versie 4 ... dan moet hij weer toegankelijk zijn ... :evil:

probeer eens of de .qxp extensie achter de filenaam staat. Zoniet..voeg het toe...

En zorg ervoor dat de file naam alleen bestaat uit cijfers en letters, dus geen leestekens e.d.

[quote:2714d87816="macmickey2"]probeer eens of de .qxp extensie achter de filenaam staat. Zoniet..voeg het toe...[/quote:2714d87816] Is het niet .qxd :??

:? Whoepsie...ach ja wat zal ik zeggen..ID-Addict....beroepsdeformatie... :lol: @Zora....gelukkig zijn er nog mensen die wel opletten....want ik heb dit probleem al wel vaker de laatste tijd...[url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=68137[/url]... :innocent:

edit: dit draadje gaat over QXP…het door mij vermelde draadje gaat over PS en niet ID zoals ik en vele met mij aannamen…tja lezen is echt een vak geworden…:DD

[quote:31d949235b="macmickey2"]:? Whoepsie...ach ja wat zal ik zeggen..ID-Addict....beroepsdeformatie... :lol: @Zora....gelukkig zijn er nog mensen die wel opletten....want ik heb dit probleem al wel vaker de laatste tijd...[url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=68137[/url]... :innocent:[/quote:31d949235b]

Volgens mij gaat dit draadje over InDesign… ik moet QuarkXPress hebben. Heb iemand gevonden die mijn bestand kon openen op een 5.0 voor de Mac (R_van_Heukelum)… dus ff afwachten!

Jij hebt het topic geopend, dus jij bepaalt waar het over gaat! :lol: Maar je hebt al iemand gevonden die het bestand kon openen zie ik.

Yep... het bestand is nu open. Maar, hij wil nog steeds niet openen in 6.1. Het is nu een 4.0 bestand.

4.0 openen in ID!!

@SmallMoney…zo’n link in je onderschrift is ook handig…gaat al net zo makkelijk open als QXP docjes… :wink:

4.0 zou je vlekkeloos moeten kunnen openen in Indesign CS(2) als het echt niet meer lukt. Let alleen wel op het volgende: Alle tekst moet in "Adobe Composer (enkele regel)" staan en check even alle illustraties in de voorvertoningsmodus, of ze niet toevallig op "niet afdrukken" staan.

Kan het niet iets van 6.1 zijn? Imo was dat de slechtste versie zover. Ik heb geen enkel probleem kwark 3.3, 4, en 5 docs met 6.5 passport te openen. Ongeacht mac of peecee versies.

[quote:d7aafe0cfa="XyonN"]4.0 zou je vlekkeloos moeten kunnen openen in Indesign CS(2) als het echt niet meer lukt. Let alleen wel op het volgende: Alle tekst moet in "Adobe Composer (enkele regel)" staan en check even alle illustraties in de voorvertoningsmodus, of ze niet toevallig op "niet afdrukken" staan.[/quote:d7aafe0cfa]

hij wil het openen in Xpress…niet in ID :roll: