Xvid strepen?

Ik heb al een heel aantal dvdtjes gecodeerd naar xvid en dat gaat allemaal super.Alleen een ding snap ik niet. Het gaat bij 90 % van de films helemaal goed maar soms krijg ik een raar resultaat. Als alles in rustig gaat dan ziet het er prachtig uit maar als iemand een heftige bewinging maakt of een auto voorbij rijdt dan wordt het objekt of persoon een soort zebra(horizotale strepen) en zodra de beweging over is het zebra effect weer weg!. Ik neem aan dat dit te maken heeft met de xvid codec maar hoe kan ik dit instellen dat dit niet gebeurt.

Gr J

Beste jeroenimo,

Waarschijnlijk heeft het niets te maken de Xvid maar moet je je dvd laten de-interlacen voor je em codeerd.

Succes

Okee ! maar hoe de-interlace ik? ik werk met ffmpegX of is daar een andere applicatie voor nodig?

Zoek en gij zult vinden Hint: http://homepage.mac.com/major4/options.html#xvid

Mocht je nog meer vragen hebben over Interlaced? surf dan naar www.doom9.org klik op “Glossary” en daarna op Interlaced en daarna op Deinterlaced.

Hmm De-interlace resulteerd in een soort groene luxaflex! maar je hebt gelijkt het zebra effect is weg. Nu ga ik maar eens zoeken naar het groene luxaflex effect op de ffmpeg site. tips zijn altijd welkom