Y-as muis???

Weet iemand misschien ook of het mogelijk is om de Y-as te veranderen op een wireless en of usb apple mouse. Het is voor mn vriendin, die draait nu elke keer de muis om :?. Wie o wie maakt haar blij en weet of daar ook software voor bestaat (OS X 10.4.4).

HUH? :D

Bedoel je dat ze de muis naar beneden wil duwen als ze de cursor omhoog wil verplaatsen?

ja inderdaad...dat wil ze, sterker nog... ze kan niet anders... :|

Bij vliegsimulators kan ik het me voorstellen, maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Ik ben bang dat ze er aan moet gaan wennen. Er is ook geen auto te krijgen die achteruit rijdt als je hem in de 1 zet, tenzij je er aan gaat zitten verbouwen. Iets verbouwen dat prima werkt lijkt mij onnodig.

[quote:8c498392c6="na na"]ja inderdaad...dat wil ze, sterker nog... ze kan niet anders... :|[/quote:8c498392c6] Dat intrigeert mij … is er een bijzondere reden (zoals een handicap?) dat ze alleen de muis van zich af kan of wil duwen en niet naar zich toe trekken? Niet dat ik een antwoord heb op je vraag, maar misschien dat iemand wel een oplossing weet als "we" de reden achter de vraag begrijpen.

Er is niet echt een bijzondere reden. Als zij met de muis naar beneden gaat moet de cursor voor haar gevoel naar boven gaan, al vanaf het begin dat ze met computers ging werken. En daar komt nog bij dat ze hoofdzakelijk met een laptop werkte. Door het touchpad had ze minder last van haar probleem dan wanneer ze met een muis zou werken. Nu draait ze dus elke keer de muis om, wat natuurlijk niet goed is voor je. Ik heb meer dan eens een poging gedaan om te laten zien dat het een kwestie van wennen is, door net als haar de muis omgedraaid te houden maar na een tijdje wordt je helemaal gek. Ik ken ook wel personen die dit met hun playstationcontroler hebben, maar dit is denk ik helaas een uniek geval.

Nou zoiets heb ik nog nooit gezien.

Gisteren nog achter een xbox gezeten en heb een paar uurtjes zitten spelen maar de controller stond eerst verkeerd, nou ik kon iedereen wel neer schieten.

Wat je zou kunnen proberen is om een ouderwetse (niet-optische) muis te nemen en daar wat aan te sleutelen. Per slot van rekening zitten daar twee wieltjes of rollertjes in die door de bal bewogen worden; als je er bijvoorbeeld eentje op z'n kop kan zetten zou hij het signaal voor "pijltje naar boven" moeten sturen als je de muis naar je toe trekt. Of misschien kan het door wat draadjes van zo'n rollertje los te maken en omgekeerd vast te solderen.

leuke vriendin heb jij :')

[quote:a8a972ce2a="Jakko Westerbeke"]Wat je zou kunnen proberen is om een ouderwetse (niet-optische) muis te nemen en daar wat aan te sleutelen. Per slot van rekening zitten daar twee wieltjes of rollertjes in die door de bal bewogen worden; als je er bijvoorbeeld eentje op z'n kop kan zetten zou hij het signaal voor "pijltje naar boven" moeten sturen als je de muis naar je toe trekt. Of misschien kan het door wat draadjes van zo'n rollertje los te maken en omgekeerd vast te solderen.[/quote:a8a972ce2a]

Das een goed plan, lekker ouderwets zonder software gaan sleutelen. Ik ga het meteen even proberen met een oude imac G3 muis die ik hier nog ergens heb liggen. Bedankt voor je reacties