Tot nog toe heb ik geen gebruik gemaakt van een webcam, maar nu dat bijvoorbeeld in combinatie met Yahoo Messenger mogelijk is, wordt ik toch nieuwsgierig. Wie heeft er ervaring met webcam gebruik in combinatie met dit (of een ander) chat programma?
ikke... Ik heb een QuickCam, die alleen onder oude MacOS herkent kan worden. Dus Yahoo mess onder MacOS9 werkt goed. Wellicht dat bij moderne camera's probleemloos zal zijn bij OSXversie van yahoo mess.
Aha. Dan zou het met OSX toch ook moeten werken en niet alleen met mede Mac-ers. Tenminste die webcam optie is er. 's kijken of ik een aardige cam op de kop kan tikken ergens.
[quote:738d6140e1="MarkvD"]Goed nieuws: iChat AV, met een iSight, as demonstrated by Steve, maakt het helemaal mogelijk![/quote:738d6140e1]
't Is maar wat je goed nieuws noemt… Ik voel me een beetje in mijn ster genomen door die Jobs eigenlijk. Heb een prima Sony Digitale camera, maar Apple wil mij toch liever zo’n iSight in mijn anus schuiven. Wat moet ik met zo ding!? Mijn camera geeft beter beeld dat die iSight ooit zal doen, maar Apple verdomd het mijn camera “toe te laten”, zowel onder USB als onder FireWire (wat er beiden op zit).
Met tooltjes van derden werkt het ding wel prima, dus het is geen kwestie van niet kunnen, maar gewoon van niet willen. Etterbakken zijn het…
[quote:cae1c24328="iRuben"]Hmmm... nadeel van de zoekfunctie... ik zie nu dat ik een bericht van bijna een jaar oud naar boven heb zitten halen. :-P[/quote:cae1c24328]
[quote:a30cb434ba="iRuben"]Met tooltjes van derden werkt het ding wel prima, dus het is geen kwestie van niet kunnen, maar gewoon van niet willen. Etterbakken zijn het...[/quote:a30cb434ba]
Tooltjes, hebbu een linkje misschien?
Jah, ben ook wel benieuwd welke tools. mijn cam (een gruizig maar leuk ding) werkte wel via yahoo messenger op os 9.2 maar op os X gebeurd er helemaal niks..:-(